fietsen langs de Donau

  • Anton Kanis

    Wij willen met de caravan naar de Donau toe en steeds een deel langs deze rivier fietsen. Wie heeft daar ervaring mee?

  • Trees Roosenboom

    Wij hebben hetzelfde idee, en dus dezelfde vraag. Heeft u al reakties, zoja wilt i deze dan doorsturen naar mij.

    m.vr.gr

    Trees RoosenboomAnton Kanis schreef:

    >

    > Wij willen met de caravan naar de Donau toe en steeds een

    > deel langs deze rivier fietsen. Wie heeft daar ervaring mee?

  • Kees Fles

    Hallo Trees,

    Ik las jouw oproep en die van Anton voor fietsmaatjes langs de Donau.

    Ben benieuwd wat de opzet (totaal is en wanneer( datum). Loop al een paar jaar met de gedachte . Dus vandaar mijn reaktie.

    Vr. Groet

    Kees.

  • Anton Kanis

    Wij denken erover om het op de volgende manier te doen:

    1. We verdelen de totale route in een aantal etappes van 25 à 30 km.

    2. We rijden naar een plek tussen etappe 1 en etappe 2.

    3. We fietsen een dag stroomopwaarts en terug.

    4. We fietsen een dag stroomafwaarts en terug.

    5. We rusten één of meer dagen naar behoefte.

    6. We rijden naar een plek tussen etappe 3 en 4.

    7. Enzovoort. In ca. vier weken tijd kunnen we zo waarschijnlijk een afstand van 400 à 500 km bekijken.

    Vragen:

    1. Waar beginnen we? De bovenloop zal te steil zijn, dus dat is geen optie op één toerfiets met 7 versnellingen en één hybride met 24 versnellingen.

    2. Zijn er over het hele traject vrijliggende fietspaden of fietsen we over de openbare weg?

    3. Zijn er voldoende campings onderweg?

    4. Zijn er nog andere dingen die we in de gaten moeten houden?

  • Marian

    Hoi

    Wij gaan in September voor de 2de keer fietsen langs de Donau.

    Wij gaan met de Caravan in groepsverband, 2 jaar geleden met de ACSI-caravan reisen en dit jaar met de Nederlandse Caravan Club.

    www.acsi.nl

    www.ncc.nl

    Met een groep vinden wij gezellig, maar het fietsen kan je met ze'n tweeen of met een groepje doen.

    Als je met een groep bent is het mogelijk om routes te rijden van 40/50 km en gezamelijk met een gehuurde fietsbus weer naar de camping te gaan.

    Wij doen/deden de route met ongeveer 4/5 keer verplaatsen van de caravan.

    Ook is het mogelijk om de fiets op een Donau-schip te zetten om de heen/terug route te doen tussen 2 plaatsen.

    Let dan wel op de vaartijden.

    En koop het boekje “Donau Fietspad” van Passau naar Wenen (Nederlands) van Cycline

    ISBN 3-85000-077-X

    www.esterbauer.com

    Campings zijn er ook genoeg, zie de ACSI-CAMPING GIDS en in het voor en najaar is het mogelijk om met korting te staan op diverse campings met de

    Acsi camping card

    Veel plezier Marian

  • Anton Kanis

    Wij gaan grotendeels in de maand juli en een paar dagen in augustus, waarschijnlijk in 2006, zoals het nu lijkt.

    De ACSI-campinggids heb ik en de campingcard daarvan ook, maar die is alleen in het laagseizoen te gebruiken.

  • Ruud Vos

    Hallo, Door omstandigheden ben ik niet met mijn zoon 3 weken gaan fietsen, door duitsland denemarken en zweden. Nu zoek ik iemand die met mij terug wilt fietsen naar nederland vanuit Bregenz. Op 10 aug 05 zou ik de fietsbus nog kunnen nemen. Persoonlijke info: mijn leeftijd is 44 jaar, samenwonend, vader van 3 kinderen in de leeftijd van 9/16/18 jaar. Conditioneel is het wel ok met mij, alleen af en toe stop ik onderweg om mijn hobbie te beleven van 't ontvangen van radio stations. Hoop dat dit geen bezwaar is? Dus wie wil naar Bregenz, en voelt er wel voor om met mij terug naar Nederland te fietsen?

    Het gaat om de organisatie Cycletours.

    Groetjes, Ruud Vos Utrecht

  • Coen Houtakkers

    Dit willen wij a.s. week 29 en 30 ook gaan doen.

    Nog goede tips misschien ?

    b.v. waar te gaan staan met de caravan en hoe de routes in te plannen.

    Als u wilt graag een berichtje

    Bedankt

    Coen Houtakkers

  • ben scholten

    hallo mevrouw

    wij hebben het zelfde idee, heeft u suggesties misschien voor ons.

    wij zoeken ook een aantal goede campings langs de donau.

    met vriendelijke groet

    Ben Scholten

  • Anton Kanis

    Wij zijn net terug van vakantie en hebben vanuit Metten (in de buurt van Deggendorf) langs de Donau gefietst. We hebben gekampeerd op een boerencamping in Neuhausen. Een prima camping met een prachtig vergezicht en schoon sanitair. Als je alleen op de fiets reist is er echter een groot nadeel. De laatste kilometers naar de camping zijn erg steil, vooral de oprit naar de boerderij: Wij waren met de auto en ik kon daar maximaal in de 2e versnelling rijden. Vanaf de camping ben je met de auto in ca. 10 minuten bij een parkeerplaats aan de Donau. De fietspaden zijn daar prima (asfalt of verhard met grind). Regelmatig is er een gasthof o.i.d. langs de route om wat te kunnen eten. We kwamen onderweg ook mensen tegen die de vakantie op de fiets deden en van de bron van de Donau naar Passau reden. Vandaar gingen ze met de trein terug naar Nederland. Er zijn zeker ook campings langs deze (fiets)route.

    In Oostenrijk is bij Linz aan de Pichlingersee een prima camping. Hiervandaan is het nog wel een paar kilometers naar de Donau.