Wie heeft goede info over 1 of 2 persoonstent om mee te nemen op fietsvakantie

  • FrankW

    Tenten met allerlei maten en allerlei prijzen zijn er op internet te vinden.

    Veelal via een webshop.

    Echter ik wil `m gewoon eerst zien enzo.

    Er moeten toch mensen zijn met de nodige ervaringen, die me goede informatie kunnen geven

    Wat ik oa graag wil weten is de verpakking. Dat komt er op zo`n webshop niet goed uit. Hoe kleiner hoe prettiger natuurlijk

    Wie kan me vertellen wat een goede kleinere tent is

    Frank

  • Joop van der Mark

    Frank,

    Zelf heb ik al een aantal jaren de twee persoonstent: Vaude Power Lizard UL.Lekker licht. Is snel opgezet. Prima tent.

    succes met je zoektocht. Vriendelijke groet Joop.

  • FrankW

    Hallo Joop.

    Dank voor je informatie. Ziet er ook goed uit.

    Heb nog een vraagje.

    Hoe is deze verpakt. Soms zie ik bij kleine tenten dat het een soort cirkel is en dan met een diameter van circa 50 cm. Dit is natuurlijk niet zo handig

    Kun je me hier dan nog de info over geven

  • I. Kusters

    Hallo Frank

    We hebben diverse fietstochten door heel Europa gemaakt (Santiago de Compostella, Berlijn, Praag, Verona etc.) vanuit Limburg. Mijn man had 4 fietstassen en ik een bob yak trailer achter mijn fiets. We hadden de lichtste tent die er toen bestond met de groots mogelijke slaapruimte en berguimte, die in een mum van tijd opgezet is. Verpakt in twee kleine zakjes (een voor de zeer lichte aluminium stokken en een voor de binnen en buitentent (ca. 50 cm lang, kleine rolletjes) Het is een nylontrekkerstent van Esvo, momenteel heet hij “sleedoorn”, vroeger andere naam. Weegt 2,5 kilo en kost momenteel 425,– euro. Is nu zelfs in de aanbieding bij Esvo (Volendam) voor 399,00. Hij is ook in de katoenenuitvoering maar dan is hij iets zwaarder 3,8 kg. Is een kwaliteitstent. Wij hadden de tent in de trailer, maar hij kan ook op de fiets. Ga maar eens kijken in Volendam. Je hebt er jaren plezier van.

    Veel fietsplezier,

    groeten

    Ivonne

  • Zonnewende

    Hoi Frank,

    Kijk voor veel informatie over lichtgewicht tentjes eens op wereldfietser.nl. Op het forum is een schat aan info te vinden over materiaal, routes, landen en alles wat je maar wilt weten over fietsvakanties.

    En als je tenten eerst in het echt wilt zien, logisch, kijk eens bij Bever Houten, die hebben een hele grote tentenshow. Daar in de buurt ligt ook Carl Denig Nieuwegein, ook een grote tentenshow. Bij die laatste heb ik mijn twee tenten gekocht. Een Fjallraven Akka 3 voor met z'n tweeën (ik hou van ruimte) en een Hilleberg Nallo 2 voor als ik alleen ga. Beide zitten wel in het topsegment en zijn vierseizoenen, dus prijzig. Maar er zijn genoeg goedkopere alternatieven voor minder extreme vakanties en buiten de winter.

    Succes!

    Groetjes,

    Niki