Met de fiets van Nantes naar Leon

  • Sascha

    Goedendag,

    Wij willen van de zomer gaan fietsen van Nantes over de Velodyssee naar Leon. We dachten de trein te nemen van Amsterdam naar Parijs, gare du Nord. Maarrr dan… Hoe komen we van Parijs in Nantes? De metro is natuurlijk geen optie. Kunnen we met de RER van Gare du Nord naar Montparnasse? Of moeten we helemaal niet via Parijs? Heeft iemand dit al eens gedaan of tips hoe dit te doen?

    Met vriendelijke groet,

    Sascha

  • dirk

    http://www.treinreiswinkel.nl/trein_en_fiets bel de treinreiswinkel even, die zoeken het voor je uit en kunnen simpel boeken. geen omkijken naar. als ik op het kaartje kijk gaat er ook een trein die om parijs heen gaat. scheelt een boel moeilijkheden. moet je wel in lille zien te komen eerst. maar dat lijkt me te doen.

    andere optie, die denk ik meer ontspannen is, maar waarbij je wel eventjes je fiets kwijt bent: zelf gewoon met de trein gaan en je fiets laten bezorgen door Soetens fietsvervoer. Terug kun je hetzelfde doen. http://www.fiets-vervoer.nl/index2.html . Op de site wordt het niet volledig duidelijk vind ik, maar op de FIets en wandelbeurs is ons verzekerd dat je in overleg op de hele route je fiets kunt ‘inleveren’ en dat soetens dan zorgt voor transport. heenreis idemdito, maar dan omgekeerd. (mocht je deze optie gaan uitzoeken, laat even weten of en hoe het exact gaat, ben heel benieuwd voor volgend jaar, want dan willen we dezelfde route gaan doen, met de kinderen, dus dan is vooruitsturen wel heel handig (tu) )

  • Sascha

    Hallo Dirk,

    Bedankt voor je reactie. Dat was een geweldige tip. We hebben inmiddels al contact gehad met Soetens. Het vervoer van Nederland (vanaf huisadres) naar Nantes kost ca. 120 euro voor een enkele reis. Hij zet de fiets neer bij het logeeradres dat wij hem opgeven. Dus geen gesleep met die fiets. Top! Een hotel gevonden op 5 min. lopen van het station. Inderdaad heel relaxed.

    Laat aub even je emailadres weten, dan laten we je na onze vakantie weten hoe alles verlopen is.

    Met vriendelijke groet,

    Sascha

  • dirk

    Hoi Sacha

    Post je ervaringen maar hier, als je wilt. Dan hebben meer mensen dan ik alleen er wat aan. Evt e-mail: fietsvakantieATstartpagina.nl

    Bij voorbaat dank, en Fiets ze!

    groet

    dirk

  • Marcel en Hanneke

    Wij vertrekken as woensdag. Doen de toch in tegengestelde richting. Hebben de TGV van Nantes naar Lille telefonisch geboekt. Inclusief de fiets. Gaat super makkelijk. Wordt thuisgestuurd binnen paar dagn. Vanaf Lille trein gereserveerd via internet. Overstappen in Antwerpen. Hebben we eerder gedaan. Geen probleem.

    Sterkte,