fietsvakantie provence/cote d'azur; hotels/B&B's/hostels???

• peter

Hallo,

Ik ga binnenkort fietsen in frankrijk en wel in de provence/cote d'azur. op de planning staat globaal het rondje; marseille, mont ventoux, cannes, st tropez en via de kust terug naar marseille.

ik heb op internet gezocht naar plekken waar ik het beste kan overnachten, bijvoorbeeld hostels, hotels en B&B's. ik wil mij echter nu nog niet gaan vastleggen omdat ik nog niet weet waar ik terecht zal komen en op welke dag. ik wil natuurlijk ook niet eindeloos gaan zoeken naar hotels. ook wil ik niet te veel geld kwijt zijn. een hostel of eenvoudig hotel is prima. heeft iemand hier ervaring mee? hoe kom ik er het beste achter waar ik kan verblijven? zijn hier handige boeken of sites voor…

vr. groet Peter

• Dirk

onze ervaring: gewoon fietsen, om een uur of 3-4 een VVV binnenstappen en een kamer regelen.Lukt bijna altijd wel. Al moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik nooit in de Provence heb gefietst, wel in de rest van Frankrijk.

• peter@pa5box.nl

Beste naamgenoot.

Ik heb al 11 jaar ervaring in die omgeving.

Veel in de buurt van de Ventoux geweest… maar ook de Provence.

Als je van mooie natuur houdt zou ik mijn route iets anders plannen, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

In dat gedeelte van Frankrijk kun je ook in de zomer overal op de bonnefooi gaan. Zorg gewoon, dat je rond een uur of vier in de buurt van een dorpje uitkomt en loop de kleine hotels binnen. Voor iemand alleen of met zijn 2en hebben ze altijd wel een plekje. En anders heb je nog uren de tijd om een ander plekje te zoeken.