Hallo luitjes,
ik ben op zoek naar fietservaring met Cycletours en dan het liefst in Noorwegen.
Positief of negatief, maakt me niet uit.
Ik hoor graag van u.
Groet & veel wind méé,
Victor
Ervaringen zat, vorig jaar een heerlijke vakantie gehad. Maar of dat ondanks of dankzij Cycletours was …?
Nee flauwekul natuurlijk. De groepsreis was goed geregeld, niet in noorwegen maar frankrijk.
Dat je geen antwoorden krijgt, ligt misschien meer eraan dat de vraag nogal breed gesteld is. Er zijn tientallen verschillende soorten reizen (indiv, groep, kamperen, trektocht, hotel, standplaats, en alle mogelijke combi's). Daarnaast: wat mij goed of minder goed bevalt zegt weinig over hoe jij dat beleeft. DUs ik kan wel in het wilde weg wat gaan typen, maar daar heb je zo weinig aan, denk ik.
Dus als je specifieke vragen hebt, laat maar weten. Er zijn zeker ervaringen van mensen hier op het prikbord met cycletours. Als het je puur gaat om algemene info, zou ik als ik jou was even zoeken naar cycletours reisverslagen. Leer je veel van .
Ok Dirk,
dank voor de tip.
Ik ga van de zomer voor het eerst met een groepsreis van Cycle Tours twee weken fietsen in het zuiden van Noorwegen.
Met de bus naar noord Denemarken, dan met de boot naar Noorwegen en vanaf daar fietsen naar de camping.
Bagage wordt per busje/bezemwagen naar de volgende camping gebracht.
Eten kan voor 13 euro per dag verzorgd worden door de begeleiding.
Elke dag fietsen we een km of 50-60 naar de volgende camping. Om de zoveel dagen een rondrit en
voor de tweede nacht op dezelfde camping.
Ik weet nu nog niet wie/wat er met de reis mee gaan.
Ik neem mijn ligfiets mee, dus ik zal m'n snelheid wat naar beneden moeten aanpassen.
Verder neem ik aan dat er gaandeweg wat wat groepjes gevormd gaan worden mbt snelheid, interesses ed.
Ik ben vrij meegaand, wil wél graag wat actie en gemakkelijk in de omgang.
De afgelopen jaren ben ik meerdere malen een week op de Wadden wezen zeilen met een groep onbekenden.
Nu dus toe aan iets anders.
Nu toch mijn vraag:
Zijn er zaken aangaande een fietsvakantie waar ik rekening mee zou moeten/kunnen houden?
Groet, Victor.
Als het je om de fietsaspecten gaat van de reis: Kijk goed wat je wilt. Als je in een groep fietst zijn de verschillen in wensen, conditie, tijdsbesteding. Groepjes vormen zich meestal vanzelf aan de hand van eerder genoemde aspecten, maar dit duurt even. Spreek vooral uit als iets niet naar je zin is.
verkijk je niet op de kennis en kunde van de begeleiders, die is wisselend. Niet iedere fietstechnicus van CT is even technisch. Ook de toeristische info die de begeleiding voor de fietsers had, viel me tegen. Dus ben ik iedere dag direct naar een toeristenburootje gegaan om te kijken hoe de vrije dag door te brengen met het gezin. Dus enige eigen kennis en doortastendheid is wel handig.
wb het eten: onze ervaring met de kok is goed, hoor ik ook vrijwel alleen goede verhalen over. Jammer van een grote groep die samen eet: de grote afwas. Wij zijn fietsers met kleine kinderen. Ongeveer om de dag een corvedienst, betekent dat een groot deel van je avond ‘weg’ is. en je kunt dan ook niet met bijv je partner samen corveeen, want die moet de kinderen in bed leggen. Maar dat zal (kijkend naar je posts) bij jou niet het geval zijn. Even kijken of het goedkope van het gezamelijke koken en eten opweegt tegen het ‘opgedrongen ritme’ dat je daardoor krijgt.
Allerbelangrijkste tip die ik je kan geven: weet wat je wil, spreek dat uit, bespreek dat desnoods met de begeleiding. Je hebt tenslotte een fors bedrag betaald voor de reis, en het is jouw vakantie.
Succes
Groet
dirk
Hoi Dirk,
dank voor de tips, heb ik wat aan!
Ik ga idd alleen op vakantie.
Is er iemand die een GPS-track heeft van de fietsroute van de Cycle Tours fietsvakantie in zuid-Noorwegen?
Dit is de reis die ik ga maken:
http://www.cycletours.nl/Fietsvakanties/Noorwegen/Noorwegen/Kristiansand/Zuid-Noorwegen.html?packageGroup=NZT
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?