Hellppppp,fietsen in zwitserland???

• Jolanda

Hallo,

Mijn heeft een heel leuk idee,om te gaan fietsen in zwitserland!!

Lijkt mij leuk ,maar ik,denk dan ….. al die bergen over!!

Nou ik heb wel een fiets met 21 versnellingen maae geen goede conditie ,fiets af en toe gewoon in nederland.

Kunt iemand mij vertellen welke route wij dan moeten nemen om zoweinig mogelijk helingen(bergen) tegen te komen.Om er allebei plezier aan te beleven.

Alvast vr bedankt ,

Jolanda

• peter@pa5box.nl

ehh… eerst eens conditie op gaan doen in de ardennen?

Kan ook heel mooi zijn.

• dirk

Rijnfietsroute, merenfietsroute je kunt ook een mooi rondje maken met verschillende fietsroutes. Kijk op veloland.ch of http://www.fietsvakantiepagina.nl/nieuwesite/zwitserland.html voor info. Kan écht, ook zonder een bereconditie. Wij zijn nog nooit zoveel zelf fietsende kinderen tegengekomen als het stuk van Basel naar Chur langs de Rijn.

• Aletta

Dag Jolanda,

Als je aan het water blijft, bv. aan de Rijn of de Aare dan valt het hoogteverschil over het algemeen wel mee. Je kunt natuurlijk zelf je route plannen, maar als je niet zeker bent kun je ook een fietsvakantie met bagageservice, kaart- en infomateriaal boeken. Dat maakt de dagelijkse etappe ook eenvoudiger. Meer info op www.fietsvakanties-europa.com/zwitserland

Zelf plannen kan je bv. met de fietsrouteboekjes van Esterbauer. Voor de Rijn in Zwitserland neem je het boekje Rhein-Radweg 1 van Andermatt naar Basel. Hierin staat ook het hoogteverschil en overnachtingsmogelijkheden onderweg incl. een indicatie van de overnachtingsprijs.

Veel fietsplezier.

Aletta