Ortlieb Rack Pack M of L?

• Harmen

Hoi,

ik sta op het punt om de Ortlieb Rack Pack aan te schaffen voor een fietsvakantie. Nu wordt geadviseerd de S of M te kopen als je op de fiets gaat. Ik vraag mij af of de L echt te groot is of dat die ook wel past? ik heb de Ortlieb Back Roller classic ook al achterop… de Rack Pack moet daar dus overheen… het scheelt namelijk wel wat liters om bagage in te pakken. Nu heb ik die dit jaar niet nodig maar voor een langere fietstocht misschien wel.

heeft iemand ervaring met deze Rack Pack tassen en maten?

alvast bedankt!

groeten,

Harmen

• Gerard Blom

Beste Harmen,

Mijn vrouw en ik maken de laatste jaren fietsvakanties van 2-3 weken (Zwitserland, Italie, Spanje, Oostenrijk). Mijn ervaring is dat een Rack Pack S mooi dwars op de Roller Classic past.

Wij kamperen niet maar overnachten in B&B's en hotelletjes. Onze volledige bepakking bestaat uit ieder twee achtertassen (Ortlieb Classic en Vaude) en een stuurtas. Daarnaast heb ik een Rack Pack S. Alles bij elkaar ruim voldoende (incl. een paar boeken om s'avonds te lezen).

Veel plezier op je fietsvakantie!

Groeten,

Gerard

Harmen Schreef:

——————————————————-

> Hoi,

>

> ik sta op het punt om de Ortlieb Rack Pack aan te

> schaffen voor een fietsvakantie. Nu wordt

> geadviseerd de S of M te kopen als je op de fiets

> gaat. Ik vraag mij af of de L echt te groot is of

> dat die ook wel past? ik heb de Ortlieb Back

> Roller classic ook al achterop… de Rack Pack

> moet daar dus overheen… het scheelt namelijk wel

> wat liters om bagage in te pakken. Nu heb ik die

> dit jaar niet nodig maar voor een langere

> fietstocht misschien wel.

>

> heeft iemand ervaring met deze Rack Pack tassen en

> maten?

>

> alvast bedankt!

>

> groeten,

>

> Harmen

• Nathalie1

Ik heb zelf ook een M gebruikt en ik kon er alles in mee krijgen voor een weekje.. Het ligt er ook aan hoe luxe je het wilt.. Ik betwijfel of L past..

• Fietsliefhebber

Hallo Harmen,

Wij hebben de M. Dit jaar samen, mijn vrouw en ik, 3 weken door Europa gefietst. Beiden hebben we de Ortlieb tassen voor en achter en daarbij heb ik een Rackpack. Hierin zit de tent, regenjasjes, evt natte spullen.

De M is een prima maat, zeker niet te groot. Kan dwars over de tassen op je bagagerekje en steekt zeker niet uit.

Vergeet niet dat hierdoor je zijtassen wat minder vol kunnen.

Succes, Wim

• Eilathan

Dag,

Wij zijn van Arnhem naar Zwitserland gefietst en wij hebben 1 rackpack M. Verder voortassen en achtertassen. We kregen alles mee, hebben gekampeerd. In de M rackpack gingen de tent en andere kleine zaken. Perfect, hoe groter de pack hoe meer je meesleept…..hoe zwaarder het wordt.

• pieter lakiere

Goeiedag,

Ikzelf heb de rack pack medium gekocht voor een vierweekse tocht op de fiets. De inhoud was ideaal. De large lijkt mij veel te groot namelijk 49 liter. In onze winkels is de medium niet meer voorradig. Op bestelling is hij wel verkrijgbaar. Levertermijn is ongeveer 3 weken.

Met vriendelijke groeten, Lakiere Pieter.