info in Frans of Engels Fietsvakantie Nederland

• Loes54

Hallo,

Een franse familie wil graag 7 dagen komen fietsen in Nederland (rondje IJsselmeer).

Ze willen deze reis zelf plannen, maar hebben dan info nodig. Ze zijn met 5 personen (man, vrouw en 3 kinderen) en vinden een compleet geboekte reis te duur worden (die had ik wel gevonden maar was ruim 600 euro per persoon).

Weet iemand hier of er een boek is met alle informatie over slapen en eten onderweg en een fietskaart voor deze route?

De moeilijkheid hieraan is dat het in de franse of engelse taal moet, want nederlands spreken ze niet.

Ik heb goed gezocht, maar kan helaas niet vinden wat zij willen.

Met fietsvakanties heb ik zelf geen ervaring.

Wij hebben zelf hun vakantiehuis in Frankrijk geboekt, maar nu denken ze dat ik wel even aan deze info voor hen kan komen, pffff, heel lastig dus.

Vriendelijke groet,

Loes.

• Dirk

Hoi Loes

Hier in nederland engels- of franstalige routegidsjes vinden wordt moeilijk denk ik. Zou je natuurlijk kunnen proberen in Frankrijk, of Belgie, kun jij het in het nederlands vragen, maar heb je veel meer kans dat er iets is te krijgen. Al betwijfel ik of er veel bestaat, ik kan ook niet echt iets goeds vinden.

Maar los van de taal: als ze de LF-routes willen gebruiken, dan kunnen ze daar simpel een rondje ijsselmeer mee samenstellen. Zie http://fvw.valksoftware.nl/?affiliate=0126283&artikelid=402768 . Of ze kunnen het routegidsje Zuiderzeeroute gebruiken, zie http://fvw.valksoftware.nl/?affiliate=0126283&artikelid=402672 . Ze kunnen ‘op de kaart’ fietsen. Dus als ze kunnen kaartlezen, kunnen ze amper verdwalen, zeker gezien de zuiderzeeroute die geheel bewegwijzerd is. De achterliggende info uit de tekst is soms leuk, maar zeker niet noodzakelijk voor het fietsen. En de toeristische trekpleisters onderweg zien ze toch wel, en daar zijn dan weer engelse info-folders verkrijgbaar, etc.

Op deze kaarten staan ook campings aangegeven. Eten en drinken is zeker in het hoogseizoen geen enkel probleem.Hotels en pensions kan in het hoogseizoen wat moeilijker liggen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik zou je gasten aanraden vooral niet te veel te plannen, een tent mee te nemen, en gewoon op de fiets te stappen. Mocht er onverhoopt een ooverkomelijk probleem rijzen: In het allerergste geval stap je ergens op de trein terug/vooruit naar een grote stad, en pak je daar de route weer op.

Nog wat links voor je gasten om zich een beetje te kunnen voorbereiden:

http://www.cycletourer.co.uk/cycletouring/holland.shtml

http://www.aero.lr.tudelft.nl/~bvo/fiets/nlbybike.htm

En als laatste: je schrijft dat je zelf geen ervaring hebt met fietsvakanties. Ik zou zeggen, probeer het eens

• Loes54

Hallo Dirk,

Heel erg bedankt voor jouw uitgebreide reactie.

Ik zal de familie informeren over de routekaarten en de suggestie doen om een tent mee te nemen. Ook de links zal ik ze doormailen.

Zelf had ik ze gisteren ook al aangeraden om op een frans forum een oproep te doen.

Voor ons zijn fietsvakanties niet weggelegd omdat wij onze 2 hondjes altijd meenemen. In plaats van fietsen wandelen wij dus veel … ;)

Groetjes,

Loes.

• Dirk

Volgens mij kunnen ze zo in een fietskar, er zijn zelfs speciale fiets-honden-karren. :) en anders kun je altijd nog ideeen opdoen op deze pagina, want hondjes zijn soms net (als) kinderen, toch?

• Loes54

Hahaha, die Dirk, jij bent een mooie hoor! Nu moeten wij ook al fietsen … ::o

Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, maar het is een idee om wel eens over na te denken.

Onze hondjes zijn boerenfoxen, dus niet piepklein (iets groter dan Jack Russel).

Groetjes,

Loes.

• hr

Gewoon de bordjes volgen van de route ,geen probleem >

Daarnaast kun je de bordjes volgen van bed en breakfast.

Het is helemaal niet moeilijk,gewoon doen !!!!

Als men tenminste kan lezen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Werkelijk waar ,ik snap het soms niet dat mensen zo moeilijk doen,het is toch een avontuur,als je daar niet tegen kunt,moet men thuis blijven !!!!!!!

gr hr