Jeruzalem

• Jo Vandeweijer

Wie heeft al eens de tocht naar Jeruzalem geheel over land (per fiets) gemaakt? Wie kan mij zijn ervaringen geven?

Mvg, Jo.

• martin stor

Beste Jo

Ik zou met alle plezier mijn ervaringen met je willen delen.

Misschien kunnen we elkaar een keer ontmoeten.

Zou je me je email adres willen sturen?

mijn email adres is: martinstor@act-nu.nl

Met een vriendelijke groet

Martin

• Wim Oudijn

hallo;

Ik ben ook plannen aan het maken om op de fiets naar Jeruzalem te gaan.

Lijkt me leuk als ik jouw plannen daarover te horen.

Ik heb zelf nog niets geregeld maar ben ook op zoek naar informatie.

Groet Wim Oudijn

• erik arts

Beste Wim,

In het vroege voorjaar van 2009 heb ik gepland in max 2 maanden vanuit Jeruzalem terug naar Nederland te fietsen via de oude Kruisvaardersroute, heb je interesse ?

Groet, Erik Arts

• Jo Vandeweijer

Hallo Erik.

Dit jaar nog ëven"naar Rome, maar in 2010 wel plannen voor Israel. De route van de 1e kruistocht volgen. Ben wel benieuwd naar je ervaringen, route, kaarten, overnachtingen etc.

Mvg, Jo Vandeweijer.

• Jo Vandeweijer

Hallo Wim.

Dit jaar eerst nog even naar Rome en dan 2011 Jeruzalem, via de route van de 1e kruistocht. Wil die tocht niet alleen maken maar zoekreisgenoot van plm zelfde leeftijd (60 JR).

mvg, Jo.

• Aart S.

hey,

In 2012 wil ik eind april de tocht via de eerste kruistochtroute maken naar Jeruzalem.

Ben nu 61 jaar. Ben met voorbereidingen begonnen en wil graag ervaringen van anderen vernemen of eventueel contact voor gezamenlijk trekken.

Mvg, Aart S.

• Jo Vandeweijer

Hallo Aart.

Mijn planning ligt even stil. Moet mijn echtgenote ervan overtuigen dat ze 2 maanden zonder mij kan uitkomen en dat de reis niet gevaarlijk is. Maar als dat lukt ga ik 2012 of 2013 op pad. De route heb ik al grotendeels uitgestippeld aan de hand van een paar boeken over de eerste kruistocht. t.w.: “The First Crusade”van Thomas Asbridge en 'The Cusades through Arab Eyes“van Amin Maalouf. Ik kan je die van harte aanbevelen. Ook interessant is de video van Jan Leyers ”De Schaduw van het Kruis". Ik heb zelf 3 jaar in het MO (Israel) gewoond en ga daarom pas eind augustus op stap. Vertrek ik met mooi weer vanuit Bouillon en ben ik voor het slechte weer (regen) in Jeruzalem. Als je eind april/begin mei vertrekt kan het hier nog vies koud en nat zijn en is het daar eind juni al best warm. Het gottste probkleem lijkt mij aan goede gedetailleerde kaarten te komen. Als ik ga, neem ik tent enz mee. Overweeg mijn 17 jaar oude Batavus te vervangen door een echte treckingfiest met Rohloffs. Ben benieuwd naar je voorbeidingen. Je kunt mij bereiken onder: vandeweijer@versatel.nl.

Mvg, Jo.

• Aart S.

Hey Jo,

Mijn vrouw heeft een zelfde soort bedenkingen. Omdat ik volgend jaar vervroegd wordt gepensioneerd heb ik het plan gelijk daarna te vertrekken. Dus rond 1 mei 2012. Kan ik afstand nemen door afstand te maken.Zelf heb ik me voorbereid door de beurs in de RAI in februari te bezoeken. Lezing van Henk Nyland bijgewoond over zijn reizen van en naar Rome en tips opgenomen. Dibverse trekking fietsen met Rohloffnaaf (riem of ketting?) uitgeprobeerd en wil deze binnenkort bestellen om deze zomer een tocht met mijn zwager naar Oostenrijk te maken als voorbereiding.

Van het AD de DVD met de kruistochten gekregen en gedeeltelijk bekeken en natuurlijk internet af zoeken.Mijn Gazelle stadsfiets orange is totaal ongeschikt voor dit werk. Binnen drie jaar aan de derde ketting en tandwielen toe. Nog geen 5000 km mee gereden.

Tijdstip om de reis naar Jeruzalem te maken vind ik moeilijk. Eind april vertrekken moet volgens mij kunnen voor West-Europa en aankomen in Jeruzalem in juli met 30+ zie ik wel zitten. Zolang het onder de 37 blijft.

Neem via email nog contact op.

Mvg,

Aart S.