fietsen langs de inn

• jaap

wat is het meest gunsigste seizoen om kangs de inn te fietsen

• francois

eigenlijk toch wel de zomer he.

we fietsten deze wondermooie radweg 2 keer in dat seizoen…maar

hadden de pech een natte zomer te hebben.

we wensen jullie meer succes met het weer

courage,

francois

• Carolina Stevens

Beste Jaap,

Je vraagt ons om in de toekomst te kijken, als ik zeker wist dat het op 31 augustus a.s. prachtig weer zou zijn hadden we nu geen pension, maar waren we schatrijk!!!

's Zomers heb je net als in Nederland kans op regen maar de temperaturen blijven dan toch nog redelijk.

In september/oktober met de “Altweib Sommer” (ik snap niet dat ze dat niet Indian Summer noemen, ik voel me door ouwe wijven zomer zo negatief aangesproken) zijn de kleuren in de natuur schitterend, de temperaturen aangenaam alleen…. het wordt al wat vroeger donker.

Op het ogenblik is het weer toch van slag, we hebben bij ons in Zwiesel/Rabenstein op het ogenblik nog de rest sneeuw van februari ong. 1.20 mhoog, het sneeuwt weer, vandaag ong 10 cm. en de verwachting voor de komende week is…. jawel, sneeuw.

In mei is het meestal redelijk mooi weer maar de temp. ligt dan gem. op zo'n 17,5 graden, dus echt warm is het niet.

Neem eens contact op met het vvv in Hutthurm of Passau, geweldige mensen met veel kennis van de regio.

Fijne vakantie en vriendelijke groeten van Carolina en John Stevens uit Zwiesel

• Leo van Koppen

Zo'n vraag is inderdaad eigenlijk niet te beantwoorden. Zou je de statestieken er op naslaan betreffende dat gebied dan zal er ongetwijfeld een ogenschijnlijk gunstige periode uit op te maken zijn. Maar dan nog? Geeft dat enige garantie? Zal je net zien dat jij in die periode de weergoden tegen krijgt.

Ben je desondanks toch geïnteresserd in mijn ervaring van een fietstocht vanuit Schärding (langs de Inn) naar Kufstein, via Zillertal en Gerlospas en vervolgens langs de Salzach vanaf Krimml terug naar Passau? Mail mij je adres en je krijgt mijn verslag met alle ervaringen, waaronder de weersomstandigheden.

(Periode 24 juni t/m 4 juli 2002)

Ga vooral door met de voorbereiding.

Leo van Koppen

• Jaap

Allen bedankt voor de goede adviezen.

Wij nemen een gok en hopen dus dat de weergoden ons in Juni goed gezind zijn.

Mocht het toch regenen, wij hebben dan in elk geval nog lang daglicht…..