fietsvakantie zwitserland/italie

• caspar

Hallo mensen,

Voor aankomende zomervakantie heb ik de voornemens om een een fietsvakantie te maken door Zuid duitsland, zwitserland, liechtenstein, italie en frankrijk. Ik heb al eerder grotere fietsvakanties gemaakt door belgie en luxemburg. Echter het landschap daar was nog tamelijk vlak en bekend. Ik ken het landschap rond zwitserland niet zo goed, ik vrees alleen dat het landschp daarbehoorlijk bergachtig is. Zijn er mensen met ervaring, die daar eerder hebben gefietst? Ik heb een koga fiets met behoorlijk goede versnellingen, alleen heb ik weinig tijd om te trainen of voor te bereiden. Wat staat me te wachten als ik onervaren de alpen door ga fietsen? De bedoelng is wel dat ik eerst een stuk van het rijndal door ga, maar later dwars door noorditalie richting lyon. Alle tips zijn welkom, zodat ik niet voor ongewenste verassingen kom te staan.

Alvast bedankt,

MVG

Caspar

• Nico

Casper,

Dit jaar ben ik in 13 fietsdagen naar Verona gefietst (1375km) en heb hierbij de Rome route van Hans Reitsma gevolgd. De route gaat via Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Natuurlijk zit hier wel wat klimwerk in (Arlbergpas en Reschenpas), maar ik vond het toch heel goed te doen.

Ik ben geen ervaren wereldfietser en niet de jongste meer, maar heb wel een redelijke conditie. Echte voorbereiding heb ik ook niet gehad. Ik heb als voorbereiding vanuit huis in vier weken tijd 6 dagtochten gemaakt van 70-110km.

Dit meer vanwege het zitvlees. De rest bouw je al fietsende op. Je gaat ook niet van de een op andere dag een bergpas beklimmen. Over de natuur e.d. hoef ik je denk niets uit te leggen…..

Kortom: Gewoon doen!!

• Harry

Hallo Casper,

Fietesen in Zwitserland kun je zo zwaar maken als je zelf wilt, dus ook zo vlak als Nederland . Verder hebben wij ook Reitsma gefietst en dat vonden wij goed te doen. Voor verslagen van deze tochten en nog veel meer verslagen zie onze site:

http://www.fietsvakantielinks.nl/harryopdefiets/

Voor veel info voor het organiseren van een fietsvakantie kijk op:

http://www.fietsvakantielinks.nl/

veel succes

Harry