Drau Radweg

• francois

dorien,

wij deden deze fietsroute met als vertrekpunt maribor.

alhoewel stroomopwaarts was het zeker te doen.

niet twijfelen dus

veel fietsplezier,

françois

• harry van brussel

hoi marjon

hebben jullie die boekjes toevallig nog

wij willen deze tocht gaan fietsen

misschien kunnen we een boekje overnemen

gr harry

• revdpoel

Johan, ik probeer je te mailen, maar weet niet waar de link naar jouw emailadres is

Johan Schreef:

——————————————————-

> Hallo Jose,

> De Drau-Radweg is een goede keus. Wij heben deze

> tocht in 2005 gefietst.

> Ik heb veel en nuttige informatie.

> Helaas werkt de link naar je emailadres niet.

> Mail me jouw emailadres en je krijgt de

> “volledige” informatie.

> Groetjes,

> Johan

• Johan KN

Maak jouw emailadres bekend en je krijgt antwoord.

• A.VEREIJKEN

HALLO MARION HEB JE DIE BOEKJES NOG VAN DE DRAUROUTE ALS ZE NIET TE DUUR ZIJN WIL IK ER GRAAG EEN OVERNEMEN. GROETEN AD VEREIJKEN GULBERG 5 5674TE NUENEN.

• Henk E

Hoi,

Wij hebben met 4 personen de Drauradweg in de laatste week van augustus 2009 gedaan. Bewust van donderdag tot donderdag daar het tijdens de weekeinden behoorlijk druk op deze route kan zijn. Aanvankelijk wilden wij via B&B gaan maar op advies van diverse personen hebben wij de tocht laten verzorgen door Kärnten Radreisen met bagage nabreng service en terugreis met de bus (incl. fietsen) naar Sillian. Wij zijn blij dat wij deze keuze hebben gemaakt want onderweg spraken wij diverse mensen die toch wel wat problemen hadden met het vinden van overnachting. M.n. bij de grotere plaatsen en de meren. Overigens kregen wij tevens de indruk dat zij niet altijd goedkoper waren. Wel hadden wij het idee dat er voor 2 personen genoeg mogelijkheden waren. Wij deden de tocht in 6 dagen van Sillian naar Lavamund middels de volgende adressen : B&B Haus Calovi Sillian (redelijk en centraal goede parkeerplaats), Tel.+4348426594, Gasthof Trunk Dellach im Drautal Tel. +4304714219 (leuk adres), Pension Lampersberger Sachsenburg Tel. +4347692577 (redelijk), Gasthof Adamshof Töplitsch Tel. +4342582480 (leuk adres), Gasthof Schütz Kirschentheuer Tel. +4342272482 (meerdere overnachtings mogelijkheden, camping aanwezig), Pension Sonnenblick St. Kanzian Tel. +4342392940 ( matig adres bij camping aan meer, zeer touristische omgeving. In deze hoek is het moeilijk om een overnachting te vinden), Gasthof Hüttenwirt Lavamünd Tel. +4343562310 (aardig adres en tevens ophaalpunt voor de Shuttelbus). Deze Shuttelbus is tevens te reserveren via www.kaernten-radreisen.at. Deze bus haalt de personen met fiets vroeg op (08.00 uur) zodat je rond 12.00 uur terug bent in Sillian. Een aardig adres in Sillian is Gästehaus Kiniger Tel. +4348426354. Ook een heel leuk adres is Gasthaus Wulz in Bruggen/Greifenburg, wordt gerunt door een Nederlandse familie en is mede bekent vanwege het schaatsen op de Weissensee, Tel. +43471282354.

Succes met je voorbereiding maar nogmaals ons advies is laat het regelen door Kärnten Radreisen www.kaernten-radreisen.at

Groetjes Henk

• Eveline Bolt

hallo, met twee personen willen wij de tweede helft juli de Drauradweg gaan fietsen. Kan iemand me vertellen of het dan een erg drukke periode is en hoe het dan is met het vinden van bed&breakfast-achtige onderkomens?

Bedankt vast!

Eveline

• Derk

In 2003 hebben wij met ons gezin gefietst van Villach langs de Drau via Slovenië en Kroatië naar het Balatonmeer en terug via Klagenfurt weer naar Villach. Gedeelte bij Völkermarkt is nogal zwaar!

Wij kampeerden in principe altijd en bleven dan 2 of meer nachten tot een week, dus totaal een maand. Bij Lavamünd bleek geen camping, konden gelukkig ergens onze matjes uitrollen. Bij Muta was ook geen camping, maar wildkamperen kan daar heel goed op de berg, en in Ruse B&B.

• henk

Kan iemand mij vertellen of het fietspad langs de Drau geschikt

is voor een wielrenfiets?

ik heb begrepen van niet.

svp reactie

• louis

Beste Lezer(es)

Mijn vrouw en ik hebben de Drau radweg gefietst van Dobbiaco naar de Sloveense grens op gewone fietsen met nexus 7 versnelings naven wel hebben wij de tandwielen bij de achternaaf vervangen door de grootste exemplaren die daar op passen en gewoon op de gok van camping naar camping er zijn er als je een beetje zoekt genoeg te vinden veel meer als het bikeline boekje aangeeft dit boekje is trouwens tegen elk aannemelijk bod bij mij te koop.

En voor henk als je nog niet geweest bent de route tot de Sloveense grens is zeker wel te doen als je op racefiets wat dikkere banden b.v. 25-622 monteerd en ze niet tot 7 atm.oppompt er zijn ook nogal wat route's die wat van de Drau afwijken maar dan wel geasfalteerd zijn.

Voor een ieder die de tocht nog wil gaan fietsen veel plezier het is een aanrader.

Groetjes Louis