overnachting Leuven

• Marielin

Hallo fietsend sportief Nederland/Begie!

Wij, vier meiden uit Utrecht, fietsen vanaf 26 april met de racefiets (zonder bepakking) naar Parijs. We hopen in de nacht van 27 op 28 april te overnachten in Leuven. Heeft iemand misschien een idee voor een low budget overnachting in Leuven? Of misschien heb je zelf een slaapplaats over voor vier sportieve dames?

Ervaringen of tips voor het fietsen van Nederland naar Parijs zijn ook van harte welkom,

Alvast bedankt!

• Martin E. van Doornik

Zonder bepakking? Hoe doe je bijvoorbeeld de volgende dag schoon ondergoed aan? Geen zeep, handdoek, tandenborstel of zo? Geen gereedschap voor bij panne?

Er is een jeugdherberg in Leuven, zie het adres:

Jeugdherberg ‘De Blauwput’

Martelarenlaan 11A

3010 Leuven - België

Telefoon: +32 (0)16 63 90 62

Fax: +32 (0)16 63 90 64

E-mail: leuven@vjh.be

(uit de website www.vjh.be )

Groeten van Martin, al bijna 39 jaar wereldfietser met overnachtingen in ruim 275 jeugdherbergen.

• Johan

Hoi Martin,

Deze rubriek is bestemd om informatie te geven op vragen.

Na een opmerking op 3 december 2007 was je een poosje héél stil.

Nu begin je naast een beetje informatie meteen weer over je prestaties. Dat weten we toch al jaren!

Toch veel fietsplezier.

• henk

Hallo Johan,

JIJ HEBT VOLKOMEN GELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gr henk

• Mieke

Ja.. dat is het jammere van Martin..

Hij geeft best wel af en toe goede informatie maar altijd met de mededeling van zolang al wereldfietser en vooral dat je jeugdherbergen moet doen!

Marielin, ik kan je niet helpen aan een overnachting in Leuven. Ik woon niet op je route anders konden jullie bij mij overnachten.

Jammer dat het even off topic was, maar ik wens je veel plezier op weg naar Parijs.

Mieke, (al meer dan 45 jaar wereldfietser en op meer dan 1000 campeerplaatsen geweest!! (knipoog)

• Mich

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan ;-)

• Martin E. van Doornik

Dan stop ik er maar mee

• Jan & Ivo

eind april wil ik met mijn zoon naar Parijs fietsen. Vanaf Hoegaarden is de route (van Benjaminse) wel duidelijk, maar ben op zoek naar een beschreven route vanaf Turnhout naar Hoegaarden. Maar ik vind niet een volledige route. Via Herentals en Aarschot en Leuven zou het kunnen langs/over oude spoorwegen. Maar is dat ook zo ? Ik vind er toch weinig info over, of slechts gedeelten (Bels Lijntje, spoorlijn 29 ?, Kempen Hagelandroute ?) Mijn vraag is: heeft niet iemand een geheel beschreven route Turnhout/Leuven/Hoegaarden ? Zouden we wel heel blij mee zijn ! Waarvoor dank !

• dirk

als je op de site van benjaminse deel 0 bekijkt, dan heb je denk ik gevonden wat je zocht. de route van turnhout naar leuven en hoegaarden is daarin beschreven.

Volgens mij staat in de nieuwste versie zelfs de RV / Ravel benoemd, zodat je bewegwijzerd kunt fietsen.

Zie voor deel 0 http://www.cartostudio.nl/fiets/rome_0.html

Verder zijn er een aantal routeplanners die in deze mogelijk wel handig zijn:

http://www.fietsrouteplanner.eu

http://users.pandora.be/fietscontreien/fietsrouteplanner.htm

• Sara_x

Hallo,,

ik ga binnenkort 10 dagen naar Leuven en ben ook op zoek naar een zo goedkoop mogelijke overnachtplaats.

Ik heb al gekeken bij de jeugdherberg ‘de blauwput’, maar die zit jammer genoeg al volzet de tijd dat ik ga.

Dus als er iemand iets anders weet? Laat maar weten!

Groetjes Sara