maastricht-basel

• henk

Hallo,

Mijn vraag is ; Hoe is het gesteld met de overnachting adressen( geen kampeer)?

Route>paul benjaminse,

alvast bedankt voor jullie reacties!!!!

• dirk

hoi henk

wij hebben deze route ondertussen al drie keer gefietst, ip kamperend, maar bij erge regenval soms met kleine hotelletjes en zimmer-frei's. Onze ervaring is dat de kaartjes goed kloppen, ook de tekentjes van overnachtingsadressen, en dat er in grotere dorpen en steden vaak nog veel meer te vinden is.

uiteraard geen garantie, maar ik denk dat je het er wel op kunt gokken. misschien in het hoogseizoen een beetje plannen s ochtends, en een belletje plegen.

succes, dirk

• Martin E. van Doornik

Ik heb in mei 1974 vanaf Köln langs de Rijn naar Zwitserland en Oostenrijk gefietst, met overnachtingen in jeugdherbergen. Zoveel mogelijk landen aangedaan, dus ook Frankrijk erbij. Gelogeerd bij familie in Davos en vanuit Zürich teruggevlogen naar Schiphol. Ik denk er nog vaak aan. Kijk maar naar mijn fotoverslag op http://www.mijnalbum.nl/Album=GJ6XXHPI

Klik op de foto voor groter formaat en klik op het zwarte pijltje rechtsonder voor de volgende foto's.

Groeten van Martin, al 38 jaar wereldfietser.

• henk

Martin,

Ik vraag uitsluitend naar ervaringen van overnachtingsmogelijkheden (geen jeugdherbergen en campings )die recent zijn en die te maken hebben met de route van paul benjaminse, die loopt niet langs de rijn(d) maar door de ardennen,eifel,ourdal,vogezen,elzas.

• henk

Nog ideeën?????????????????

• Gerard Blom

Beste Henk,

Mijn vrouw en ik hebben de route begin september 2004 gefietst en overnacht in hotelletjes en B&B's.

Over het algemeen weinig problemen. In plaatsen met een VVV haalden we altijd een folder met overnachtingsadressen in de streek als aanvulling op de adressen in de gids van Paul Benjamins.

In het gebied tussen Luxemburg en de Vogezen is het raadzaam een dag van te voren te bellen naar de mogelijke overnachtingsadressen, zeker bij overnachtingen op vrijdag of zaterdag (soms vol) en zondag (soms gesloten).

Wij hebben resp. overnacht in Raeren (B&B), Burg Reuland, Wasserbillig (tripje naar Trier gemaakt), Metz (afgeweken van de route, op de route alles vol), Foulquemont, Steige (andere zijde Col du Donon), Colmar.

Met vriendelijke groet,

Gerard Blom