groene valleien

• grietje

wij hebben plannen de groenevalleien route in frankrijk te fietsen, in

augustus nu mijn vraag: Is augustus wel een goede maand vanwege de franse

vakantie's? Wie heeft hier ervaring mee? ik zou graag wat meer ervaringen lezen over deze route.

alvast bedankt.

• dirk

ken je deze link? http://www.fietskaartinformatiestichting.nl/Wijzigingen/Ervaringenfietsersgroenevalleiendecember2006.pdf

wb augustus in frankrijk: het kan dan erg warm zijn, maar dat hoeft niet. het is gemiddeld wel ietsje warmer dan in nederland, maar niet heel veel. wat dat betreft kun je deze route gewoon fietsen.

er zijn wel wat heuvelachtige stukjes bij, waar je maar beter op kunt zijn voorbereid.

• Jans

Hoi Grietje,

Ik heb vorig jaar eind april vanuit Groningen via Zeeland-Belgie de Groene valeienroute gedaan. Terug via Moezel en Rijn. Totaal 2300 km in 20 dagen. Hoeft niet zo heftig, de afstanden tussen campings zijn maar een enkele keer 80 km of iets meer.

Is prima te doen, kampeerterreinen vaak municipal, wel wat vol met vaste plaatsen, maar in het voorjaar heeeeel rustig tot uitgestorven. Gebied is niet super touristisch, dus ik denk dat ook in de zomer er wel een plaatsje te vinden is.

Voldoende plaatsen met winkeltjes/supermarktjes en/ of horeca.

Af en toe een pittig klimmetje, maar met een goed bereik van je versnellingen best te doen.

Ik ben zelf 2x afgestapt, meer dan 12 % , slechts korte stukjes.

Ben al met de vut, alleen fietsend met toch wel 35 kg bagage mee. Comfort weet je wel……

Stoeltje, ruime tent, niet alles super lichtgewicht en heel veel water .

Ik slobber per dag wel een liter of 4.

Als je speciale dingen wilt weten hoor ik het wel.

Groet

Jans

• grietje klunder

Jans

Leuk je fietservaring te lezen. Knap hoor zo in je eentje. Ik begrijp dat jij wel een kampeertype bent maar wij gaan toch voor wat meer luxe namelijk een slaapje liefst bij mensen in de streek thuis, altijd leuk om op deze manier het sfeertje van de streek te proeven. Voordeel ook dat de fiets niet te zwaar wordt.

Wij wilden deze tocht in de maand augustus maken en waren een beetje bang voor de vakantie periode van de Franzen maar door verschillene mensen is mij vertelt dat dit een prima maand is om te fietsen en dat er dan nog genoeg winkeltjes open zijn voor de dagelijks hap eten, is een pré met al dat zwoegen.

Natuurlijk hopen we ook dat niet alle slaapadressen vakantie houden anders zijn we genoodzaakt hoteletjes te pakken en dan zou het een behoorlijk dure vakantie kunnen worden. Mocht je nog tips hebben horen we graag van je.

groetjes

Grietje

• Jans

Dag Grietje,

Ik ben idd kampeerder in hart en nieren. Dus onderweg let ik niet of nauwelijks op hotelletjes of bed and breakfest.

Je hebt gelijk, als je zegt dat het wat lichter fietst, wat heet wat lichter: ik denk dat het meeste gewicht in de kampeeruitrusting en “keuken”gaat zitten.

Het contact met lokale bevolking lukt trouwerns ook prima op een camping. Alleen als het in een plaatsje uitgestorven is dan valt er weinig te contacten……

Dus op het gebied van slaapadressen kan ik je behalve campings, weing op weg helpen.

In de routebeschrijving van het Groene Valeien boekje worden ook toch wel overnachtingsmogelijkheden aangegeven? Zo ben ik tenminste aan de campingplekken gekomen (en de updates lezen die op internet staan)

Succes met de voorbereiding

Groet

Jans