fietsen langs de rijn

• F A Veerkamp

We hebben deze zomer de R1 gefietst vanuit Leiden naar Berlijn. Dit is ons zo goed bevallen dat we volgend jaar iets meer naar het zuiden van Duitsland willen gaan. Wie heeft ervaring met het fietsen langs de Rijn of met de Limesroute? Zijn er voldoende campings op redelijke afstand van elkaar? Reacties welkom.

• Mich

Limes gedaan in 1993, mooie route met voldoende campings !!

In de gids staan alle overnachtingsmogelijkheden.

• dirk

wij hebben een aantal jaren geleden langs de rijn gefietst van iets voor basel tot aan chur (dus het zwitserse deel van de rijn). ook langs de rijn ruim voldoende campings ed.

je kunt voor dit stuk de www.veloland.ch - boekjes gebruiken (rheinroute), of als nederlandstalig alternatief de route van amsterdam naar rome van benjaminse, deel 2: www.cartostudio.nl/fiets .

• Mich

Het gedeelte van Strasbourg naar Basel vond ik ronduit saai (was in 1981), de rand van de Vogezen opzoeken of er overheen gaan (via de Route des Crêtes) is veel fraaier. Ook de bovenloop van de Rijn, vanaf Chur is erg fraai.

• Martin E. van Doornik

Ik heb in mei 1974 langs de Rijn gefietst. Eerst met de trein van Hilversum naar Köln, dan met de Rheinshiffe van Köln-Dusselforfer meegevaren (fiets aan boord) van Koblenz tot Mainz. Verder gefietst via Worms, Karlsruhe, Strasbourg, Freiburg (door Zwarte Woud via Titisee), Schaffhausen, Stein am Rhein, Bregenz, Feldkirch, Liechtenstein en Landquart naar Davos, waar ik bij familie ging logeren. Overnachtingen in jeugdherbergen. Totaal 1092 km afgelegd. Per Swissair van Zürich naar Schiphol gevlogen en vandaar uit naar huis in Blaricum gefietst.

• Gerard

Mijn vrouw en ik hebben dit jaar de Limesroute tot Wenen gefietst. Mooie goed aangegeven route. Het gedeelte tussen Duisburg en Keulen hebben we per trein afgelegd (niet mooi, zeer industrieel).

Vanaf Koblenz hebben we de route over het Taunusgebergte gefietst, ipv van langs de rivier. Dit is een tamelijk pittig traject, maar zeker erg mooi.

Wij hebben in pensions, B&B's en hotelletjes overnacht en die zijn er ruim voldoende, ook in het hoogseizoen.