met de race fiets naar Parijs

• Johoop

We zouden graag een keer met de racefiets naar Parijs (of omgekeerd ) willen fietsen. Zijn er mensen die dit al eerder gedaan hebben ?? Misschien leden van een tourclub, Dat zijn wij nammelijk ook. Hebben jullie dan tips??

Kan het via g.p.s of met een kaart??? Ik hoor het graag.

Groetjes Joop www.johoop.spaceslive.com

• Annelies

Hallo Joop

Op zich kan het prima weet ik van de verhalen van mijn mannen , paar topics hieronder die zijn op de fiets naar de Dordogne.

Mijn vriend heeft een mio 268+ bij zich die ook fietsroutes aangeeft, maar hij gebruikt toch liever de fietskaarten die hij meegenomen heeft, de routes via gps worden niet goed aangegeven, ze sturen je vaak alsnog met de fiets richting grote weg.

• patrick

Hallo Jo,

Dat gaat op zich prima maar vergis je niet in de grootte van de voorsteden en om daar doorheen te komen heb je goede kaart of route planner nodig.

Bovendien, waar ik toen nogniet aan dacht is het gevaar van die voorsteden.

Ik werd toentertijd gewaarschuwd door een vrouw die daar woonde en ons de weg wees.

Toen dacht ik: zal wel loslopen maar gezien de rellen van afgelopen jaar is het toch raadzaam uit de wijken te blijven.

succes

• Mich

Hier staat ook nog wat info:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6495

• Martin E. van Doornik

Ik ben een keer gemakkelijk Parijs (augustus 2002) binnen gefietst. Vanuit Creil via Aéroporto Charles de Gaulle: over D317, dan over de N 2, door de overwegend islamitische wijk Aubervilliers. Deze wegen hebben een fietspad. In anderhalf uur ben je de stad binnen. Het eigenlijke Parijs ligt binnen de ringweg, de Phériphérique, met het departementnummer 75, welke je rechts op de Franse autonummerplaten ziet en ook voorin de postcode te vinden is.

Fiets rechtsaf de Boulevard de la Chapelle in en je bent zó bij de beroemde witte basiliek van Sacre Coeur in Montmartre.

Ik ben nergens bang voor grote steden per fiets: ik ben erdoorheen gefietst in Londen, Parijs, Chicago, St.-Louis, Tel Aviv, Jeruzalem, Rome, Kopenhagen, Toronto, Washington, Miami, Hamburg, Oslo, Antwerpen, Brussel, Praag, Warschau, Gotenburg, Berlijn, Leipzig, Magdeburg, Zürich, om maar voorbeelden te noemen.

• Marcel

Al vele malen van en naar Parijs gefietst en het is geen probleem. De route antwerpen, maubeuge, compiegne, creill is prima.

Vorig jaar met mijn vriendin een heel leuke route gefietst van Benjaminse. Hij geeft een prima route uit van Leuven naar Parijs. Je komt dan via een oud kanaal Parijs binnen. ZOnder dat je door de voorsteden hoeft.

Ik ben ook vaak via de voorsteden door Parijs gefietst. Ik kampeer overigens altijd op Maison Lafitte. Daar kun je met de trein in het centrum van Parijs komen. Hoef je niet helemaal door naar bois de boulogne. Overigens kun je in altijd een stukje de fiets op de trein gooien. Scheelt

Navigeren gaat goed op kaarten die je bij bushaltes vindt. De bewegwijzering is natuurlijk voor de auto en dan kom je altijd op de grote autoweg uit. Dat geldt eigenlijk voor elke grote stad.

In Parijs rijdt ik altijd van voorstad naar voorstad. Dat staat altijd wel aangegeven.

Heb in Parijs overigens nooit last van iemand gehad, ook niet in de voorsteden. Ik fietste er wel in de ochtend of het einde van de middag. En in de zomer is het in de binnenstad heel prima fietsen. Als je hier het verkeer gewent bent dan valt alles mee.