Op 28 juli ga ik met Cycletours op vakantie met mijn zoontje dat vier wordt. We reizen met de trein naar het beginpunt (Bregenz) en ik neem mijn Trek mountainbike mee. Nu is de vraag: wat neem ik mee voor mijn zoontje? Hier thuis heb ik de beschikking over een Bobike achterzitje, een Chariot Cheetah 1-persoons fietskar en een Combitrial aanhangfiets. Maar dat kan ik natuurlijk onmogelijk allemaal meenemen. De aanhangfiets is het leukst, maar de afstanden van 50 km per dag zijn er wat te lang voor. Als mijn zoontje moe wordt, valt ie in slaap op de fiets, en dat is gevaarlijk op een aanhangfiets!
Het liefst zou ik de aanhangfiets en de kar meenemen, en dan in de lunchpauze wisselen (als dat kan en mag van de reisleiding die de bezemwagen beheert). Maar ik krijg onmogelijk beide mee de trein in denk ik (misschien de aanhangfiets per post vooruit sturen??). En op jullie site heb ik wel een foto gezien van een fiets met aanhangfiets en daarachter nog een aanhanger, maar ook om te fietsen lijkt me dit een behoorlijk lang gevaarte!
Nu dacht ik het probleem op te lossen door de aanschaf van een andere aanhangfiets, een Kids Trailer, die met een bagagedrager wordt geleverd en die gecombineerd kan worden met een achterzitje (voor als mijn zoontje moe wordt!) en fietstassen. De verkoper (internet) had me ervan verzekerd dat deze bagagedrager ook op een mountainbike gemonteerd kan worden. Maar op mijn fiets zit onder het zadel helemaal geen plaatje met gaatjes voor een bagagedrager. Hellup!!!