Passau-Boedapest

• Jan D

Wij willen over twee weken van Passau naar Boedapest en terug naar Passau fietsen. Is er iemand die ons wat tips zou kunnen geven? Het trajekt van Wenen naar Boedapest lees je niet zoveel over. Zijn er voldoende accomodaties om te overnachten?N Ons kaartmateriaal is van Bike Line.

• dirk (beheerder)

volgens mij is er als het niet uitmaakt of je kampeert, een hotelletje hebt of een kamer ergens, genoeg accomodatie te vinden.

De info die bij de limes-route deel 2 staat beschreven over het hongaarse stuk (de rouote is nagenoeg dezelfde):

- campings liggen ip binnen dagafstanden

- vrij kamperen mag alleen op aangegeven terreinen

- het alternatief via het balatonmeer ben je soms gedwongen tot het vinden van een hotel of kamer

- bed and breakfast (Panzió) worden aangegeven met het bordje ‘Zimmer’. deze b&b's dekken nog niet de hele route, maar het worden er steeds meer. infobrochure zou bij het hongaars verkeersburo te krijgen zijn, maar ik kan hem niet vinden. misschien een mailtje ertegenaan?

- hotels in steden en grotere dorpen, soms op het platteland

- jeugdherbergen zijn er niet in hongarije, wel toeristenzalen.

in de route zijn de campings en hostelletjes en andere acco's ingetekend, dus misschien loont het de moeite om zo'n boekje erbij te kopen? kost volgens mij 15 euro of zo.