fietsen mee naar italie

• Elly

We gaan op vakantie naar Italie, om precies te zijn naar Venetie en het Gardameer en waren van plan om de fietsen mee te nemen. Is het daar vlak of heuvelachtig ?

• willem

ja je moet toch`iets` vragen !!

• Björn de Lang

Rondom het gardameer is het aardig heuvelachtig. Naar mijn weten is het rond venetië juist weer aardig vlak. Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat het gardameer zeker de moeite waard is om langs te fietsen(oostenlijke zijde), iets om nooit meer te vergeten.

• Erik van den Boom

Zuidelijk van het Gardameer is de Po vlakte, die niet alleen heel vlak maar ook heel groot is. Ik ben er eens doorheen gefietst en wat erg leuk is zijn de dorpjes waar vrijwel geen toerist te vinden is.

• Martin E. van Doornik

Neem een goede landkaart van jouw deel van Italië, daar staan vaak reliëfs en hoogtecijfers op. Vaak verkrijgbaar bij de ANWB. Kijk of er van die “sluisjes” > of >> op de wegen staan, die hellingen aangeven. Ik heb vorig jaar in Italië gefietst; werkelijk, het is een heerlijk fietsland, nog beter dan Frankrijk! Maar hoe vervoeren jullie de fietsen naar Italië? Ik deed het per Transavia naar Pisa. In de afgelopen maand juni heb ik in Denemarken en Zweden gefietst. Wereldfietsen is al 38 jaar mijn hobby en ik ben nu 56.