fietscampings Frankrijk

• Duncan

Hallo

Ik ben op zoek naar fietsvriendelijke campings in Frankrijk. Via het internet kom ik al een heel eind, maar ik hecht meer waarde aan informatie uit de eerste hand.

Wat ik precies versta onder fietsvriendelijke camping is moeilijk te omschrijven, maar ik denk onder meer aan: niet teveel of geen grote campers, niet teveel op kinderen gericht, geen massacamping dus. Maar een camping met leuke plaatsen, rust en privacy (dus niet op zo'n groot grasveld). En verder alles wat je maar onder ‘fietsvriendelijk’ zou kunnen verstaan.

Ik ken de campings al van het boek ‘Rustiek kamperen in Frankrijk’.

Graag ontvang ik meer tips.

De route gaat door Oost-Frankrijk, van Louraine / Elzas tot aan Tournon-sur-Rhone, en dan via de Aveyron naar de Pyreneeen (Pic du Canigou).

bedankt alvast,

Duncan

• jeroen hus

kijk hier eens naar:

www.aupredulac.nl

groeten jeroen

• Jacqueline

Aan alle dappere fietsers en met namen diegenen die de GROENE ROUTE of die van PAUL Benjaminse willen gaan fietsen door Frankrijk ( Maastricht-Marseille-Barcelona enz.)

In het noorden zijn de campings erg dun gezaaid en vaak erg ontoegankelijk voor fietsers, daarom hebben wij, met onze kleine natuurcamping la Jonquille ons er op toegelegd om zo veel mogenlijk fietsvriendelijk te zijn.

Ten eerste hebben we altijd ! plaats voor fietsers !

We hebben vrije plaatsen, dus geen afgebakende plaatsen, u / je zoekt zelf uw / je favoriete stek uit. ( mag ik verder '

je' zeggen?, merci !)

Uiteraard staan er tafels en parasols klaar op het terrein…

We hebben een soort open huiskamer ingericht waar je lekker kunt zitten, eten ( kookhoek), lezen ( biebje met inruilboeken) , gezellig bijpraten met andere fietsers. Van 17.00 tot 19.00 is de bar er open…

Een klein winkeltje met dat welverdiende koude pilsje, wat vers etenswaar, wat blik, enz.

De volgende ochtend halen we vers brood voor je ( of we halen de avond voor vertrek een bruin broodje uit de vriezer voor als je vroeg weg wilt).

Herman is in staat om de meest fietsmankementen op te lossen en zoniet brengen we 'm naar de fietsenmaker 2 dorpen verderop.

We hebben een trekkershut en een pipowagen voor een nachtje eens niet in de tent slapen…

Affijn, wees welkom en als je meer wilt weten, bekijk dan onze site es www.camping-la-jonquille.eu , hartelijke groet, herman en jacqueline