Eerste fietsvakantie

• Sjoerd

Hallo forumbezoekers,

Een tijdje geleden op het idee gekomen om van de zomer op fietsvakantie te gaan maar omdat dit mijn eerste keer wordt en geen idee heb waarop ik moet letten,

vraag ik jullie om hulp.

Mijn plan is om naar het zuiden van Frankrijk te fietsen, daar even te blijven en weer terug. Nu is mijn eerste probleem het materiaal.

Ik heb een hoop fietsen, alleen geen mountainbike.

Is het een must om op een mountainbike te gaan (met dunnere banden) i.v.m. bagage? Eventueel kan ik mijn crossfiets verkopen voor een moutainbike maar wat is jullie advies? Ook heb ik een goede racefiets, alleen kan ik me niet voorstellen dat ik deze helemaal vol met bagage kan laden.

Help!!

Groeten,

Sjoerd

• Arjan

Hoi Sjoerd.

Wat je kunt doen is een Bob-Yak bagagetrailertje achter je fiets hangen.

Ik denk dat dat zelfs achter je renfiets gaat, hoewel je dan wel even langs de fietsenmaker moet om je achterwiel te laten controleren.

Check www.bobtrailers.com maar eens, of vraag de betere fietsen- of buitensportzaak maar eens.

Op deze manier houdt je je fiets leeg, komt er alleen wat gewicht op je acherwiel, dus blijft ie lekker licht sturen, en is ie super stabiel, zeker bergaf!

Succes, groetjes Arjan.

• Opper

De bob yaks van www.wiel-rent.nl gaan in ieder geval prima achter de racefiets. Als je het vraagt geven zij zo een demonstratie en daar kun je ze ook gelijk huren. Ze zitten volgens mij door het gehele land.