Vervoer naar Bordeaux

• Gerard Blom

Mijn vrouw en ik hebben het plan in mei of juni van Bordeaux naar Geneve te fietsen. Weet iemand of het mogelijk is in die tijd per bus of trein (incl.fiets) van Nederland naar Bordeaux te reizen?

• Sandra

Over de trein (en je fiets in de trein) kunnen ze je alles vertellen bij de treinreiswinkel in Leiden. Op hun website vind je ook al veel informatie: www.treinreiswinkel.nl

Trein en fiets in Frankrijk gaan helaas slecht samen…

Voor de bus: kijk hier eens, daar vind je ongewtijfeld het antwoord: www.cycletours.nl

Succes,

Sandra

• Gerard Blom

Beste Sandra,

Beiden heb ik geprobeerd. Cycletours rijdt pas vanaf juli en via www.treinreiswinkel.nl krijg ik terug dat helaas geen verbinding kon worden gevonden.

Toch maar vliegen dus?

• Mich

Van Amsterdam Centraal naar Bordeaux-St-Jean via Brussel en Parijs is gewoon mogelijk volgens www.bahn.de !!!!

• Gerard Blom

Zeer bedankt! We gaan het uitzoeken.

• Martin E. van Doornik

Ho, ho, ik maak bezwaar tegen het slecht samengaan van trein en fiets in Frankrijk. Er bestaan overal in Frankrijk treinen met een fietslogo op de wagon. Daar kan men fietsen GRATIS meenemen. Officieel is het niet toegestaan om je fiets met de TGV mee te nemen. Maar toch heb ik in 2002 van Parijs naar Nantes met de TGV én mijn fiets mee aan boord gereisd. Mijn fiets stond met uitgenomen wielen verstopt achter koffers in een ruimte naast de harmonica tussen de wagons. Niemand zei er wat van. De afstand van Parijs naar Nantes is ongeveer dezelfde als van Delfzijl–Vlissingen en de TGV deed er 2 uur en 10 minuten over! Maar niet goedkoop: 46 euro enkele reis. Wel uiterst comfortabel, je hoort de rails niet eens.

Omdat de treinverbindingen van Nederland naar Parijs met de fiets mee niet mogelijk zijn, ben ik per KLM naar Parijs gevlogen. En er gaat van vliegveld Charles de Gaulle een prima fietspad naast de weg naar Parijs. Geen probleem!

• lalala

zoiets wil ik ook weten