tips? eerste echte trekvakantie - wildkamperen??

• carolien

Ik ga voor het eerst in m'n eentje trekken met de fiets van Basel naar Bordeaux, ongeveer. Tentje mee pannetje mee, je kent het wel. Tips wat moet mee wat niet?

Ik heb weinig budget, hoe hou ik het makkelijk goedkoop? (als het geld op is moet ik namelijk naar huis).

Vrouw alleen das toch geen probleem?

Bedankt voor jullie advies!

• Antoine

Neem vooral niet te veel mee, als je al denk dat zou ik eventueel nogdig kunne hebben, laat het dan thuis. Neem alleen een diep bord mee, daar kun je zowel soep, pasta al gewoon eten mee eten. Neem kleding mee waar je vier dagen mee vooruit kan, na vier dagen moet je dan ergens even wassen (gaat goed als het goed weer is) Zoek kleine kampings uit, en ga bij grote supermakrten boodschappen doen. Scheelt geld. Als je een paklijst zoekt kijke op http://people.zeelandnet.nl/pk99 onder paklijsten, dit heb ik zelf meegenomen om drie weken te fietsen.

Ik heb zelf ook altijd en klein budget vandaar dat ik ook fietsvakanties doe, ik ga drie weken weg voor 400 euro p.p. en dat is overnachtingen en eten bij elkaar.

• carolien

Leuk lijstje antoine! ik moest glimlachen om het vegertje en afvoerput dopje, ook de klophamer staat niet op mijn lijstje en gaat niet mee.

wat is?

Midalgan &

Miconazolnitraat

neem jij 4 setjes fietskleren mee? ik zat te denken aan 2 broeken 2 shirts meer niet (en wat been armstukken ed)

• Antoine

vegertje is handig om je tent af te vegen en de binnentent op te vegen, en zo' n afvoordopje kun je op camping altijd handig gebruiken voor de gootstenen, want dopjes zijn er nooit, de eerste keer stopte ik altijd een doekje in het gaatje maar dat loopt altijd langzaam weg. Over midalgan is voor stijve spieren, (smeer spul) altijd handig mocht je last hebben, ff smeren en de volgende dag kun je weer lekker verder. De klophamer, is een hele kleine en lichte, op sommige stukken kom je anders niet met je haringen de grond in. En over fietskleding is inderdaad 2 setjes, twee broeken en 2 shirts.

succes, en leuk dat je even gekeken hebt :D

• dorus

wildkamperen als vrouw alleen.

geen enkel probleem.

je fietst een dorp in, zoekt een mooi grasveldje van de gemeente, of privé of een sportveld, de tuin van de mairie of de kerk en gaat aan de buren vragen of het mag.

4 maanden gedaan lopend en net weer 17 dagen met de fiets.

geen enkel probleem en soms brengen ze nog eten ook.

• dorus

wat je meemoet nemen is:

klikgas of benzinebrander. Ik heb nu benzinebrander, goedkoper, brandt altijd en overal benzine te koop

aansteker

2 pannetjes. Je kunt uit je pannetje eten

1 lapse mok, voor je koffie, thee. met een filtertje kun je er ook gewone koffie inzetten

zakmes. met het tangetje kun je het pannetje van het vuur halen

sponsje voor de afwas

peper, zout, olie, wat kruiden, limosiroop ( voor in je water overdag +beetje zout)

minimaal 2 bidons water, ik had er later nog 2x anderhalfliter flessen bij

koplamp

isolatiematje

warme slaapzak

tent en grondzeil

bestek

tandenborstel. tandpasta, kam, all in shampoo (beversport)

rubitec handdoek

regenpak

fietskleren

fietsbroek met zeem

zonnebril

fleecetrui

2 paar sokken

2 onderbroeken

elastiek waslijntje (heb je geen knijpers nodig)

thermoskan halve liter

havermout

noodrantsoen van lidl, kun je 2 dagen van eten als je geen winkel tegenkomt

fotocamera

oplaadbare batterijen met oplader

routekaarten en landkaart,

fietsrepasetje +bandenplakspullen +reserve banden en rem +versnellingskabels +remblokjes

nooddeken

repasetje tent+_repasetje matje

dagboek met pen

zo ongeveer

• dorus

oja over geld

ik had voor 17 dagen 110 euro nodig inclusief eten, slapen, hond en fietsenmaker

en over wassen.

als je overdag een fontein tegenkomt kun je je kleren wassen en nat aantrekken is binnen een kwartier droog.

sokken en onderbroek kunnen savonds na het eten in het pannetje en als ze smorgens niet droog zijn, achter op de fiets aan de elestieke waslijn. telefoon opladen kun je gewoon bij de buren van zo'n landje doen.

en als je overdag bij een mairie aanklopt kun je vaak nog douchen ook ergens, in ieder geval in het toilet kun je je normaal wassen

als je mij een mailtje stuurt kan ik mijn reisverslag toesturen