10 meren tocht / Salzkammergut

• Rik

Wij hebben ons georrienteerd en willen in eind aug/begin sept graag de 10 meren tocht in het Salzkammergut in Oostenrijk gaan fietsen, individueel, met eigen vervoer erheen en daar fietsen huren.

Nu blijkt dat verschillende touroperators deze reis aanbieden, maar…hij is elke keer toch net weer iets anders van route…

Wie kan ons adviseren wat de beste touroperator is om deze reis bij te boeken?

we hebben de pakketten gezien van:

- Austria reizen (uit de fietsvakantiewinkel brochure)

- Aktiva Tours

- SNP

- Snelle Vliet / De Jong Intra

- Cycletours

Bij voorbaat dank voor jullie reactie,

Rik

• Johan Klein Nijenhuis

Rik,

In 2002 hebben wij de 10 merentocht gefietst en vergeleken met de Donauroute, die we een jaar eerder fietsten, is deze tocht geweldig mooi.. Prachtige natuur, mooie dorpjes en heel veel afwisseling.

Ik kan mij niet goed meer herinneren bij welk reisbureau we geboekt hadden, maar ik weet zeker dat deze reis in Oostenrijk werd geörganiseerd door “Euro Bike”.

(www.euro-bike.at)

Deze reis is bijzonder goed georganiseerd (ook rechtstreeks te boeken).

Het is ook goed mogelijk deze reis zelf te organiseren.

Mocht je deze reis boeken bij Euro Bike of zelf alles organiseren, dan kan ik je de in het Nederlands vertaalde routebeschrijving, eventueel met bijbehorende kaarten bezorgen.

Veel plezier op deze reis,

Johan

• Johan Klein Nijenhuis

Rik,

Sorry.

Adres voor Euro Bike is: www.eurobike.at

zonder streepje dus.

Johan

• Marjanne

Ik heb een vraag aan Johan Klein Nijenhuis. Wij willen graag ook de tien meren fietsen maar zijn geen klimmers. Is het veel klimmen tijdens de tocht, of is het {naar ik hoop} een vlakke tocht ? Bedankt al vast vriendelijke groeten van Marjanne.

• Johan Klein Nijenhuis

Hallo Marjanne.

De 10 meren route die wij hebben gereden met Euro-Bike is niet zonder heuvels, maar ze zijn best te overwinnen. Het zwaarst vond ik zelf de voettocht vanuit St. Gilgen naar Kühleiten, 200 meter hogerop. De fiets werd naar de top gebracht.

Hierna wel een fantastische afdaling.

Maar wat de te overwinnen heuvels betreft: in Limburg zijn grotere steigingen.

Mocht je voor deze route kiezen via Euro-Bike dan kun je mijn vertaling van de routebeschrijving krijgen.

Hint: Neem vanuit Hallstaat de boot naar de Haltestelle Hallstatt en fiets via het wandelpad naar Untersee, PRACHTIG.

Vooral doen!!

• coomans

Wij willen deze zomer heel graag de 10 merentocht doen.

Heeft u voor ons soms nog die routebeschrijving en kaarten ?

Wij willen deze tocht graag individueel doen maar vinden hierover niet de bijpassende kaarten.