Fietsen naar Mont-Ventoux en daarna Nice

  • Martijn Achterop

    Ik ben van plan in de zomervakantie vanuit nederland te fietsen naar Zuid-Frankrijk. Mijn plan is om naar Bedoin te fietsen bij de Mont-Ventoux), daar een dagje te rusten en dan proberen bij de weinigen te komen die ooit de Mont-Ventoux in 1 dag van drie kanten hebben beklommen. 2 jaar geleden heb ik hem beklommen.

    Daarna vanaf Marseille naar Nice en daarna langs de alpen weer omhoog naar Nederland.

    Heeft iemand tips voor mij. Is iemand Cinglé du Ventoux (de titel die je krijgt als je volgens de regels alle stempels vergaard die je krijgt wanneer je van 3 kanten de Ventoux beklimt).

  • Huub en aafke Braken

    In 2002 zijn wij vanaf Maastricht via de groene route naar Valreas gefietst. Daarna afgebogen richting Mont Ventoux. In Caromb, ca 10 km voor Bedoin de tent geparkeerd op municipal (zonder zwembad) Volgende dag zonder bepakking via Bedoin de Mont Ventoux beklommen. Intens genoten. Volgende dag verder gefietst naar de Middelandse Zee.

    Wij vonden het prettig om voor de beklimming een afstand van ca 10 km te moeten fietsen, ben je lekker warm. Heb ook fietsers gesproken welke direct vanaf Bedoin aan het klimmen zijn gegaan. Men vond vooral de eerste kilometers zwaar.

    Succes met de voor mij een record poging.Martijn Achterop schreef:

    >

    > Ik ben van plan in de zomervakantie vanuit nederland te

    > fietsen naar Zuid-Frankrijk. Mijn plan is om naar Bedoin te

    > fietsen bij de Mont-Ventoux), daar een dagje te rusten en dan

    > proberen bij de weinigen te komen die ooit de Mont-Ventoux in

    > 1 dag van drie kanten hebben beklommen. 2 jaar geleden heb ik

    > hem beklommen.

    > Daarna vanaf Marseille naar Nice en daarna langs de alpen

    > weer omhoog naar Nederland.

    >

    > Heeft iemand tips voor mij. Is iemand Cinglé du Ventoux (de

    > titel die je krijgt als je volgens de regels alle stempels

    > vergaard die je krijgt wanneer je van 3 kanten de Ventoux

    > beklimt).