giant expedition

  • riha

    ik ben op zoek naar een nieuwe trekking fiets die met volle bepakking naast asfalt ook op minder goede wegen kan (kinderkopjes, zand, gaten in het asfalt). Ik heb twee fietsen op het oog: de Giant Expedition en een Santos trekking. Wie heeft er ervaring mee?

  • Mieke

    Ik fiets zelf al ruim 6 jaar op een Expedition en dat bevalt me uitstekend. Vorig jaar heb ik er nog mee op IJsland gefietst, voornamelijk over onverharde en soms zeer oncomfortabele wegen met gaten, stenen en wasbord. Ik was toen wel blij met de grovere banden die ik had laten omleggen. De originele banden volstaan echter uitstekend voor de ‘normale’ onverharde wegen, zoals de gravelwegen in Zweden en Noorwegen.

    Vorig jaar heb ik ook mijn kettingset laten vervangen, aangezien die na zo'n 13.000 km toch echt versleten was.

    Bij de aanschaf van de fiets heb ik wel een ander zadel genomen, het stuur laten inkorten en een andere achterdrager laten plaatsen. Maar dit heeft natuurlijk alles te maken met je eigen lichaamsbouw en het model Expedition. Een andere achterdrager bleek nodig omdat anders mijn Agu Quorum tassenset er niet op paste, maar volgens mij hebben de nieuwere modellen van de Expedition wel een passende drager.

    Veel succes met kiezen!

    Mieke.