fietsvakantie tijdens de zwangersschap

  • m.steenbergen

    we gaan al jaren op fietsvakantie met veel plezier. maar ik ben nu zwanger en de plannen voor de komende zomer zullen we moeten bijstellen… of niet. ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die mij iets kunnen vertellen over de kombinatie fietsvakantie en zwanger zijn. Als het even kan wil ik het wel proberen, maar goed, dit is ook mijn eerste keer. ik zal zo rond de 5e maand zijn als we willen gaan fietsen. is het een sterke afrader of is er iemand die mij kan vertellen wat wel mogelijk is. het alternatief is natuurlijk om met de auto te gaan en de fiets mee te nemen….kortom… wie kan mij informatie geven. Alvast bedankt. m. steenbergen

  • Sandra

    Hoi,

    Anderhalf jaar was ik ook zo'n vijf maanden zwanger tijdens onze fietsvakantie. Voor mij was het geen enkel probleem. Nu moet ik er wel bij zeggen: we hadden al een kindje, dus onze dagafstand lag sowieso op maximaal 40 km per dag. We hebben niet iedere dag gefietst en zijn gewoon in Nederland gebleven.

    Succes!

    Sandra

  • Silvie

    Wij zijn vaak op fietsvakantie geweest, maar tijdens mijn zwangerschap zag ik dit niet zitten. Door het voorover zitten, kreeg ik snel last van harde buiken en dat fietste zeer onaangenaam. Stuur hoger hielp wel een beetje, maar met volle bepakking fietsen was te veel. We zijn uiteindelijk met de auto en tent naar Toscane geweest. Daar hebben we dagtochten gefietst van zo'n 30 km. Mijn man ging dan vaak eerst een dag eerder verkennen of de hellingen niet te steil waren. Kortom, geen vakantie zoals we gewend waren, maar toch nog lekker een beetje gefietst.