gezocht student fietsvakantie van NL naar Noorwegen

  • Gijs van Hooijdonk

    Hoi

    Ik ben een student(22 jaar) en ik wil komende zomervakantie een maand gaan fietsen. Ik wil zo'n 2000 km afleggen. Tot nu toe zijn de opties:Van Nderland naar Noorwegen

    Van Nederland naar Rome.

    Heb je andere ideeen of heb je interesse E-mail mij aub!

    Doei

  • Willemijn

    Heej, ik zat met hetzelfde idee: 3 of 4 weken fietsen. Ik zat te denken om rond te fietsen door Frankrijk, maar fietsen met een echt doel is eigenlijk veel leuker. Mijn vraag aan jou is eigenlijk: op wat voor fiets wil jij die reis gaan maken? Ik heb namelijk het idee dat een mountainbike het makkelijkst is, maar hoe ga je die bepakken (geen bagagedrager)? En wat denk je dat zo'n vakantie je gaat kosten? Je hoort het; ik ben me vooral nog aan het orienteren,

    Grtz, Willemijn

    Ook student, 21

  • Jodler

    Je kunt best bagagedragers op een mountainbike zetten als je al een mountainbike hebt, maar de meeste vakantiefietsers gebruiken een hybride fiets. Hybrides hebben net zoveel versnellingen als een mountainbike, maar er zitten wat meer bagagevoorzieningen op. Ook zijn de banden wat meer geschikt voor asfalt, wat lichter loopt en je dus energie bespaart. Als je veel bagage mee wilt nemen kun je er nog een voordrager op maken (dure hybrides hebben er soms al een).

  • Ans

    Hoi

    Ik heb zelf ook al regelmatig fietsvakanties gehad. Op een mountainbike kan je wel degelijk een bagagedrager zetten. Het fietsen met een mountainbike is wel zwaarder dan met een toerfiets. Deze is lichter en dunnere banden met minder profiel.

    Ikzelf prefereer toch een mtb omdat je dan ook eens een dag je tent kunt laten staan en kunt gaan mtb-en, maar dat moet je wel leuk vinden natuurlijk.

    groet Ans