Van katwijk naar wenen via de limes route

  • Arnoud

    Hallo allemaal. ik ga van de zomer samen met mijn vrouw naar wenen fietsen. ik heb de route al maar was eigelijk benieuwt of er hier mensen zijn die deze route ook al eens hadden gedaan of een stukje er van graag hoor ik van iemand hoe dit is geweest en of zijn nog tips hebben. het is namelijk onze echte lange afstand vakantie dus tips zijn altijd welkom.

    Zijn er nog andere sites waar mensen samenkomen over vietsvakanties? zo ja hoor ik dit graag

    Groetjes Arnoud

  • Cynthia van der Zee

    Hallo Arnoud,

    Wij hebben enige jaren geleden de Limesroute gefietst tot aan Passau. Het was een eenvoudig te volgen route, omdat het langs oevers gaat. Dit gaat soms wel wat vervelen, net als hele stukken maisveld, maar al met al was het toch een mooie vakantie. Het Liebliches Frauentahl vonden wij zeer mooi evenals het Altmuhltal. Wat ons opviel was dat er weinig kleinschalige campings zijn. Het is allemaal ingericht voor families met caravans. Weinig trekkersveldjes. Uitzondering is een camping in Passau (Zeltplatz ipv Campeerplatz), waar de caravan niet kan komen. Zeer leuk om onder de fietsers te zijn. Je heb dan wat makkelijker contact. Ook een camping in Siebengebirchblick was leuk.

    Het dorpje Rothenburg is ook zeer de moeite waard. En de stad Regenburg.

    Leuke stadjes voor een dagje rust.

    Als jullie nog iets specifieks willen weten, vraag het gerust.

    CYnthia

    .