pieterburenpad fietsen....

• wenda

Hoi,

Ik wil in mei 2003 deze tocht gaan fietsen en zoek daarom alle info die er maar is over deze tocht.

Alvast bedankt

Wenda

• Bauke Hoogland

Hoi Wenda,

Ik ken de route niet persoonlijk maar weet wel dat er een heel leuk boekje over verschenen is. Het Fietserpad geschreven door Van Mill/Van den Herik kost 17 Euro en 97 cent en is misschien ook wel via de bibliotheek te leen.

groeten Bauke Hoogland

• Harrie nielen

Hallo Bauke,

In 2000 samen met mijn vrouw het “Fietserpad” gefietst, deze route is in de buurt van de Duitse grens, en is van zuid naar noord.

Terug hebben we “De tien provincien route” gefietst, deze route is iets meer in het midden van Nederland en gaat van noord naar zuid.

Beide routes zijn te koop bij o.a. SNP-reizen in Nijmegen maar ook bij de betere vakantiewinkels. Via SNP kan men deze tochten ook boeken en is dan geheel verzorgt, dus met overnachtingen en dagafstanden.

Het zijn beide heel mooie en verrassende routes.

We hadden vooraf niets besproken en zijn zo aangefietst.

Dat is ons prima bevallen, we hebben overnacht in kleinere hotels, in pensions en bij adressen van “Vrienden op de fiets”, allemaal uitstekend.

Zo goed zelfs dat we op deze wijze in 2001 “de ronde van Nederland” gefietst hebben en in 2002 “De Limes Route” tot Wenen.

Het ontbijt s'morgens is overal prima, vervolgens kopen we onderweg in een supermarkt wat gesneden brood met plakken kaas, wat fruit een pakje pap en een pak drinken (meestal ijsthee) en eten dit ergens op een bankje op. Tegen de avond eten we ergens warm, drinken nog een wijntje en je slaapt vervolgens als een os. We fietsen s'morgens ongeveer 8.30 aan en rond 16.00 urr kijken we dan hoever we nog willen fietsen en bellen dan voor een overnachtings adres, wat meestal heel vlot lukte.

Kortom op deze wijze vakantie vieren bevalt ons uitstekend.

Als je meer informatie wil neem gerust contact met ons op.

Gr.

Harrie

• Idi van der Meer

Wij hebben vorige zomer een gedeelte van het Fietserpad gereden, samen met onze twee jongste zonen van 14. Vanaf Winterswijk naar Pieterburen. Het was een prima route!! We overnachten meestal op kleine campings SVR, NTKC enz.

Alleen het eindpunt hadden we anders verwacht. Niet de fanfare hoor, maar een restaurantje voor een lekkere kop koffie was wel leuk geweest. Echter je bent gewaarschuwd, gewoon zelf koffie zetten op die plek en dat smaakt natuurlijk heerlijk.

Wij vervolgden onze tocht via een gedeelte van de Elfsteden route en reden over de afsluitdijk naar Texel en daarna via Noord-Holland weer naar huis. We hebben genoten!!

Groet Idi

• Aad en Trees Zuijderwijk

Wij willen deze zomer het Pieterburenpad fietsen tot Maastricht toe.

Wel in etappes met logeeradressen, van +/- 40 à 50 k/m per dag.

Wie kan ons informatie geven?

Aad en Trees

• Anny Ansems

Hallo,

komende weken wil ik met een vriendin het pieterburenpad fietsen, is deze route gelijk aan de wandelroute??

Gr Anny en Pieternel

• marloes

Beste fietsliefhebber,

Voor een nieuw seizoen van het RTL4 programma Go Cycling zijn wij op korte termijn op zoek naar enthousiaste fietsers, die het leuk vinden om samen met één van onze presentatoren op de racefiets, mountainbike of tourfiets te stappen.

In het televisieprogramma bezoeken onze presentatoren Ruben Dingemans en Eric Bouwman, samen met hun gasten, wekelijks de mooiste fietsgebieden in binnen- en buitenland. De opnames nemen 1 dag in beslag en zullen in de periode augustus - oktober plaatsvinden.

Hou je van fietsen? En heb je zin in een onvergetelijke dag met je fietsvrienden, je partner of het hele gezin? neem dan contact met me op via Marloes@crossriver.nl of 020 6518515.

Vriendelijke groeten,

Marloes Kater

Redactie Go Cycling