Limes-route naar Wenen

• Remco

Wie heeft ervaring met de Limes-route naar Wenen?

Bij voorbaat dank.

• Arnoud

Hoi remco

leuk idee om naar wenen te fietsen, helaas kan ik je er niets over vertellen maar ben zelf ook samen met mijn vrouw vanplan om dit van de zomer te gaan doen. Ik ben al een tijdje aan het zoeken op het net maar vindt nog maar wijnig dingen. mischien heb jij al wat gevonden waar wij naar kunnen kijken. succes met je voorberijdingen en ik hoop dat je nog wat leuke ideeen voor mij hebt

groeten arnoud

• Harrie Nielen

Hoi Remco,

In 2002 heb ik samen met mijn vrouw deze route gefietst(beiden 50+), en dit is ons uitstekend bevallen. We hadden vooraf niets besproken en zijn zo op een morgen aangefietst.

We hadden alleen het Duitse boekje “Bett & Bike” met “Fahrradfreundliche Gastbetriebe in Deutschland” van Esterbauer bij een Duitse boekhandel gekocht.

Ook op te vragen bij de ADFC(Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club.

Hier hebben we driftig gebruik van gemaakt en waren stuk voor stuk prima addressen. Ook kun je, met uitzondering van de deelstaat Bayern(mag alleen als je jonger bent dan 27 jaar), in jeugdherbergen overnachten.

In Oostenrijk hebben we bij boerenpensions(kamers met douche en WC) overnacht, wat ook prima plaatsen zijn en langs de Donau van Passau tot Wenen voldoende aanwezig zijn.

Meestal is de route vlak langs de rivieren, en af en toe een klimmetje, maar in het algemeen goed te fietsen.

In het roergebied in Duitsland fiets je door enkele grote industrie steden wat wij niet zo leuk vinden, maar verder door heel mooie dorpjes en ontzettend mooie natuur. Kortom, ons is het prima bevallen en in 2003 fietsen we deze route misschien wel andersom.

Gr.

Harrie

• gea

Ik heb wel het fietsboekje deel 1 te koop.

gr. gea

>

• Sjak

Ik wil dat boekje over de limesroute wel kopen.

06-14358906

• anna

gea Schreef:

——————————————————-

> Ik heb wel het fietsboekje deel 1 te koop.

> gr. gea

> >

Ik geloof dat deze advertentie erg oud is, maar je weet maar nooit. Heb je toevallig het boekje nog, wij zijn er naar op zoek.

Vriendelijke groeten Anna

• Gerard Blom

Beste Remco,

Mijn vrouw en ik hebben in 2007 de Limesroute gefietst tot aan Wenen.

Onze ervaringen waren heel positief. Ten eerste (tegen al onze vooroordelen in) bleken de Duitsers ongelooflijk vriendelijk, beschaafd en gastvrij.

Tot Regensburg hebben wij deel 1 van Limes fietsroute van Sweerman gebruikt, meestal tot redelijke tevredenheid, alhoewel wij de fietsroutes/kaartjes van Paul Benjamins beter vinden. Vanaf Regensburg hebben wij de Donau Radweg van Bikeline gebruikt.

Tussen Duisburg en Keulen hebben wij de trein genomen (minder mooi deel van de route).

Vanaf Koblenz hebben wij de noordelijke doorsteek via de Taunus genomen. Zeer aan te bevelen als je niet opziet tegen een paar flinke heuvels (niet veel zwaarder dan de Ardennen).

Wij kamperen niet (B&B's en hotelletjes), maar zelfs in het hoogseizoen was het geen probleem om onderweg de meest leuke en betaalbare overnachtingsadressen te vinden (EUR 50-80) per nacht incl. ontbijt voor twee personen.

De mooiste trajecten onderweg vonden wij de Taunus, Altmuhl en de Donau.

Wij zijn 55+ maar afstanden van 80-100km per dag waren heel goed te doen.

Grote delen van de route gaan over verkeersluwe of autovrije wegen. De fiets infrastructuur is heel goed.

Vanuit Wenen per vliegtuig terug naar Amsterdam, fietsen op het vliegveld in folie laten wikkelen en zonder schade aangekomen.

Wenen is een prachtige, bruisende stad met een geweldig cultureel aanbod en zeker de moeite om enige dagen door te brengen.

Veel fietsplezier gewenst,

Gerard

• antoon wesselink

Hallo,

ook wij hebben de hele Limes route van Nederlandd tot Wenen gedaan in 20 dagen.

Een prachtige fietstocht langs Rijn, Main, Tauber, Altmühl en Donau.

Elke dag 80-100 km en dan elke avond weer een verassing waar je zult overnachten.

Het vinden van onderdak is geen enkel probleem (ca €70/nacht voor 2 pers, incl. ontbijt) op vaak de mooiste plekjes.

De retourreis gedaan vanuit Wenen met de nachttrein (moet je wel resereveren; er zijn maar 8 plekken voor je fiets beschikbaar).

Als iemena de routeboekjes wil, deze zijn te koop bij mij

• ad smetsers

Hallo Anna

Wil over 2 weken naar Wenen fietsen en zie hier staan dat je dit boekje van Benjaminse wilt aanbieden. Deel 2 en 3 heb ik al maar het eerste nog niet. Als je het nog hebt, wilt verkopen dan mail maar even.

Groetjes Ad Smetsers

• Gérard

Beste Antoon,

Ben je nog in bezit van de routes naar wenen?

Zo ja, welke zijn het precies en wat moeten ze evt. kosten.

Ik reageer mischien wat laat maar ik vond dit op het internet.

Met vriendelijke groeten

Gérard Hovens