Nieuw Forum

• Evertv

Beste bezoeker,

Vanaf 22 september 2014 is dit het Forum voor de fietsvakantie pagina! Hier kunt u uw berichten terecht.

Evert

• hermandorresteijn

Ik ga dit jaar naar Spanje op de fiets. Er heen ga ik via de Jacobsroute en terug via de Groene route. Ik ben nog op zoek naar gebryuikte routeboekjes voor de zilverroute (Compostella - Sevilla) en de Andalusie route Sevillie  naar Barcelona. Wie kan mij daar tegen een redelijk bedrag aan helpen. Ook zoek ik de GPS bestanden.

Als vast bedankt.

• nootje

Sinds december 2015 runnen wij een hostel/vandrarhem in het Zweedse Zuid Lapland (Västerbotten). Het ligt precies op de fietsroute naar de Noordkaap en de Sverigeleden in het dorpje Gafsele aan wegn 90 (Sagavägen). Behalve dat je bij ons een fijne en zeer betaalbare slaapplek kunt vinden, bieden wij ook de gelegenheid om aan je fiets te klussen of bij slecht weer je natte tent of plunje te drogen. En wat dacht je van heerlijk ontspannen in de sauna of toch maar even lekker in beweging blijven in onze gymzaal? Deel je ervaringen met lotgenoten in onze gemeenschappelijke ruimte of zoek juist de verpletterende stilte op die de rivier en de bossen te bieden hebben. 

Het dorp zelf heeft geen winkels, die kun je 20 km verderop vinden in Asele. Daar zijn o.a. 2 supermarkten, een postkantoortje, eenvoudige eetgelegenheden, pinautomaat, een slijter en…….een winkel met fietsonderdelen. Wij gaan vrijwel dagelijks richting Asele en het is geen probleem om wat alvast voor je in huis te halen of dat je meerijdt als dat zo uitkomt.

Wij zijn te vinden op www.gafselehostel.nl en Facebook en staan open voor vragen en suggesties op dit forum.

Carry en Ronald Nooteboom   

• wilmakijk

Deze zomer wil ik naar Praag fietsen. Andere bestemming kan ook, Rome bijvoorbeeld.

Ik wil dat liever niet alleen doen, dus ik zoek iemand die met me mee wil.

Ik ben 64, voormalig docente Nederlands en vind flexibiliteit, humor en ‘tempo doeloe’ absolute voorwaarden.

Wie voelt zich aangesproken en/of uitgedaagd?