vraag over info van hoogtes op de Romantische Strasse in Duitsland

  • FrankW

    Zit na te denken om in Duitsland de Romantische strasse te fietsen.

    Wie kan me zeggen hoe het met de hoogteverschillen zit en hoe is het met steile stukken?

    Alvast bedankt

    Frank

  • Salome

    Beste Frans,

    Enkele jaren geleden zijn we van het Hermannsdenkmal (in de buurt van Bielefeld) naar Füssen gefietst, waarbij we het tweede deel van de tocht de route van de Romantische Straße hebben gevolgd. Voorzover ik het me goed kan herinneren hebben we alleen in het zuiden soms echt flink moeten klimmen, waarbij het sowieso van noord naar zuid makkelijker en zeker ook mooier fietsen is, daar je de Alpen langzaam dichterbij ziet komen. We hebben genoten, al waren sommige stadjes wel erg toeristisch. Er is een fietsboekje van Bikeline, waar de hoogteprofielen in staan, doch als met google (romantische strasse fahrrad) kom je ook al een heel eind. De fietsbordjes die de route aangeven, zijn over het algemeen goed, doch sommige bordjes staan erg verdekt of aan de linkerkant van de weg. Je moet er oog voor hebben. Ik zie ze wel, doch mijn man had er geen oog voor.

    Ik wens je veel plezier en bedenk dat zonder afzien ook het genieten aan het eind van de tocht minder is.

  • Leo van Koppen

    Hallo Frank,

    Ik kan je uitgebreide informatie en een verslag mailen van mijn fietstocht (waar de Romantische Straße deel van uitmaakte). Het verslag is te uitgebreid om hier te plaatsen.

  • Leo van Koppen

    Hierbij alsnog mijn email-adres:

    lavankoppen@gmail.com