hispania route malaga-pau

  • iwan

    Hoi,

    Heeft iemand ervaring met de Hispaniaroute van Malaga naar Pau. Ben erg benieuwd naar de schoonheid ervan en het klimwerk. Is deze route begin juli te rijden, of is dit echt gekkenwerk ? Wat zijn de overnachtingsmogelijkheden onderweg? Kan deze route ook andersom gereden worden en wat zijn de opties qua fietsvervoer Pau-Nederland? Korom aardig wat vragen. Ik hoop dan ook dat iemand er wat meer over weet.

    vriendelijke groet ,

    Iwan

  • Mich

    Hier staat wel wat info:

    http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=11&highlight=hispaniaroute

    Andersom fietsen kan ook, gewoon de route overtekenen op een goede kaart en dan vanaf kaart fietsen.

  • wim

    Vliegen vanaf Pau-Amsterdam kan prima met transaviaiwan schreef:

    >

    > Hoi,

    >

    > Heeft iemand ervaring met de Hispaniaroute van Malaga naar

    > Pau. Ben erg benieuwd naar de schoonheid ervan en het

    > klimwerk. Is deze route begin juli te rijden, of is dit echt

    > gekkenwerk ? Wat zijn de overnachtingsmogelijkheden

    > onderweg? Kan deze route ook andersom gereden worden en wat

    > zijn de opties qua fietsvervoer Pau-Nederland? Korom aardig

    > wat vragen. Ik hoop dan ook dat iemand er wat meer over weet.

    >

    >

    > vriendelijke groet ,

    >

    > Iwan

  • vrolijke trapper

    Hallo Iwan,

    Ik ben benieuwd of je de HISPANIAroute inmiddels gefietst hebt.

    Begin mei 2009 ga ik met 2 fietsvrienden in Malaga starten om terug te fietsen naar Rotterdam. We willen van Malaga naar Pau over d Hispania route en dan verde de route langs oude wegen oppikken.Ik zou blij zijn met wat belevenissen van jou onderweg.

    Met welke maatschappij ben je naar Malaga gevlogen en waar vandaan? Hoe is het met de campings onderweg? Welke routebeschrijving heb je gevolgd en welke extra kaart heb je verder gebruikt?

    met vriendelijke groet,

    de vrolijke trapper.

  • alime

    Nou, dat ben ik ook van plan in 2010. Zijn er al ervaringsdeslundigen ?

  • fernand

    Hallo Alime

    Dit jaar was de hispania route een deel van mijn tocht(naar Gibraltar via Gerona vanuit Begie en terug via hispania route).

    Mooie tocht maar geen enkele andere fietser tegengekomen. Regelmatig hostal wegens weinig campings. Iets duurder maar toch wel enkele leuke plaatsen.

    Groetjes,

    fernand

  • alime

    Hoi fernand,

    Ik ben van plan in het voorjaar van 2010 vanuit zuid Spanje naar NL terug te fietsen. Welke route adviseer je ? Hispania is vanuit het zuiden beschreven maar boekje is al vele jaren niet vernieuwd, geloof ik.

    Ik geef overigens de voorkeur aan kleine hotelletjes en neem voor de zekerheid klein tentje mee. Alvats bedankt voor je info.

    Alime

  • fernand

    Hallo Alime,

    Vermoed dat je al heel wat fietservaring hebt, en dus weet dat je wel enkele zware dagen tegemoet gaat. Maar het is best te doen hoor. Met een beetje geluk heb je in Spanje zelfs alle dagen wind af als je naar het noorden fietst.

    Beide routes,Hispania als Malaga-Gerona hebben hun prachtige natuur en hun minder mooie stukken. Zelf heb ik toch een kleine voorkeur voor de Malaga-Gerona route(ook omdat je hier meerdere fietsers tegenkomt). In Cuenca kan je eventueel overstappen op de andere route.

    Wens je meer informatie,en heb je geen probleem om je e-mailadres te tonen, help ik je graag een beetje verder.

    Groetjes,

    fernand

  • fred v.d. Bogaard

    Ik zie dat de laatste berichten rond dit onderwerp al van 2009 zijn. Dat betekent wel dat enkele van de voorgenomen ritten al gemaakt zijn. Wie zou met mij zijn ervaringen willen delen.

    Ik zou graag hierover contact hebben. fredbogaard@home.nl

  • Fred v.d. Bogaard

    Heej vrolijke trapper,

    inmiddels zul je de tocht wel gemaakt hebben. En ??? Hoe was 't ?