Fiets in de TGV

  • frank

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met het reizen per TGV inclusief fiets & bepakking?

    We willen deze zomer met de trein naar Pau en dan weer terug naar NL fietsen. Op de site van Treinreiswinkel staat dat je de fiets mee mag nemen in de TGV vermits in een hoes van max 90cm x 120 cm maar het lijkt me dat daar net een vouwfietsje in past.

  • Martin E. van Doornik

    Ik heb ik 2002 in de TGV van Parijs (Gare de Montparnasse) naar Nantes gereden met mijn fiets mee. De wielen eraf en verstoppen achter een paar grote koffers in een kleine bagagecompartiment naast de “balg” tussen de wagons en ik ben zonder probleem aangekomen. De contucteur deed daar niet moeilijk over. Het treinkaartje kostte wel bijna 100 euro! Maar zo snel ging het wel, ongeveer de afstand Delfzijl-Vlissingen in twee uur! Vanaf Nantes fietste ik verder door de Loire-vallei naar Blois. Daar ging een gewone trein naar Parijs (Gare Austerlitz). Van Nederland naar Parijs vloog ik per KLM, fiets gratis mee. Met de Thalys mag men geen fietsen mee!

    Succes met fietsen in Frankrijk.

  • Sandra de Geeter

    Klopt! Hiermee zeggen ze dus in feite dat je je fiets niet mee mag nemen. Tenzij je bereid bent hem uitelkaar te halen. De mogelijkheden om je fiets in de trein mee te nemen worden helaas steeds slechter. Maar de treinreiswinkel kan je vast aan een mogelijkheid helpen!

    En die gratis fiets bij de KLM is ook alweer verleden tijd…

    Sandra

  • carolien

    ik heb m'n race fiets eens in een tas met de tgv vervoerd maar dat mocht toen alleen in een tas en ik moest van te voren toestemming krijgen. met je trekfiets lijkt het me niet zo makkelijk, zeker niet met meerdere fietsen

  • Esther

    gratis fiets vervoeren bij de KLM hangt van bagagelimiet af.

    ( naar Mexio 2 stuks bagage van 32 kilo, waarvan dus 1 stuks een ingepakte fiets kan zijn en de andere een tas en dan kan je ook nog handbagage meenemen)

  • Sietse van der Kamp

    In 2001 hebben wij met twee fietsen het traject Nimes Brussel afgelegd. Fietsen moet je gedeeltelijk demonteren, vervolgens in een hoes gestopt die we gemaakt hebben van een dik groen regenzeil en tie-raps. In tegenstelling tot anderen hebben wij wel veel gezeur gehad met de conducteurs. Houdt er rekening mee dat het rustiger reizen is buiten de zaterdag en zondag. Vanaf brussel kun je met de reguliere amsterdam-brussel verbinding mee. FietsKaartjes voor het traject brussel grens zijn niet bij de reguliere loketten te koop die moet je halen bij het bagagedepot. Hier kun je alleen contant betalen! …..

    Succes Sietse

  • lalala

    waarom kan ik de reacties hierop niet lezen? of waren die er niet?